Gjest TS Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har tenkt å skaffe meg alpinutstyr, har aldri hatt dette før og vil derfor ha noen tips/veiledning. Kan selvsagt troppe opp på en sportsbutikk, men regner med at de kanskje vil prakke på meg dyrt utstyr som jeg egentlig ikke trenger. Derfor er det greit å ha noen tanker om det på forhånd. Altså, hva trenger man? Ski, hvilken type? Jeg skal bruke det i alpinbakken og kun det. Støvler - er det mange ulike typer? Staver, er det forskjell på dem etter hvor dem skal brukes? Er det et must å bruke hjelm og briller?
Gjest Stjernedryss Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jeg har tenkt å skaffe meg alpinutstyr, har aldri hatt dette før og vil derfor ha noen tips/veiledning. Kan selvsagt troppe opp på en sportsbutikk, men regner med at de kanskje vil prakke på meg dyrt utstyr som jeg egentlig ikke trenger. Derfor er det greit å ha noen tanker om det på forhånd. Altså, hva trenger man? Ski, hvilken type? Jeg skal bruke det i alpinbakken og kun det. Støvler - er det mange ulike typer? Staver, er det forskjell på dem etter hvor dem skal brukes? Er det et must å bruke hjelm og briller? Hei! Når er det jo på en måte sånn at ski er ski, men du får myke, harde, breie, og litt smalere. Det beste dersom du ikke skal legge alt for mye penger i det er nok å kjøpe en ok skipakke hvor du føler deg komfortabel med prisen. Si at du er nybegynner og vil ha noen ski som er lettkjørte. Når det gjelder staver finnes det vel egentlig ikke så mange typer, men få hjelp til å finne riktig lengde. Viktig at skistøvler også er riktig størrelse, det er ikke meningen at du skal ha tykke raggsokker i det, de skal være trange, og du bør ha kun alpinsokker inni. Hjelm og briller er et must, spesiellt briller, men er jo en trygghet å ha hjelm også.
Gjest TS Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Hei! Når er det jo på en måte sånn at ski er ski, men du får myke, harde, breie, og litt smalere. Det beste dersom du ikke skal legge alt for mye penger i det er nok å kjøpe en ok skipakke hvor du føler deg komfortabel med prisen. Si at du er nybegynner og vil ha noen ski som er lettkjørte. Når det gjelder staver finnes det vel egentlig ikke så mange typer, men få hjelp til å finne riktig lengde. Viktig at skistøvler også er riktig størrelse, det er ikke meningen at du skal ha tykke raggsokker i det, de skal være trange, og du bør ha kun alpinsokker inni. Hjelm og briller er et must, spesiellt briller, men er jo en trygghet å ha hjelm også. Takk for svar:) Alpinsokker har jeg aldri hørt om, lærer stadig noe nytt;) Jeg regner med at nå i januar så kommer det vel en del tilbud på skipakker, det er vel slikt som passer for en nybegynner som meg...? Jeg ser for meg å bruke 2-3000 kr på ski og utstyr. Klær, hjelm og briller kommer utenom.
Gjest Stjernedryss Skrevet 30. desember 2008 #4 Skrevet 30. desember 2008 Takk for svar:) Alpinsokker har jeg aldri hørt om, lærer stadig noe nytt;) Jeg regner med at nå i januar så kommer det vel en del tilbud på skipakker, det er vel slikt som passer for en nybegynner som meg...? Jeg ser for meg å bruke 2-3000 kr på ski og utstyr. Klær, hjelm og briller kommer utenom. Ja, alpint er en snobbete sport. Det går nærmest konkurranse i å ha det kuleste og beste utstyret, klærne osv. Man trenger selvsagt ikke profesjonelt utstyr bare for å kose seg litt i bakken i ny og ne. Dersom du skal stå mye på ski er mitt tips varmekabler i støvlene, det høres sikkert merkelig ut, men det er veldig mange som har det. Veldig kjekt å ha når man er en frysepinne som meg Jeg vet ikke om du får både ski, bindinger, støvler og staver til 2-3000 kr, men du kan jo se om du finnet et bra tilbud, eller om det blir salg snart
*MEDUSA* Skrevet 30. desember 2008 #5 Skrevet 30. desember 2008 coop obs kjører et bra tilbd nå, tror det va ca 1900,- for full pakke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå