Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #1 Skrevet 30. desember 2008 Jeg lurer på hvilke avdrag jeg kan sette på skatten? Jeg har ca like mye i studielån som på BSU-konto, så disse nuller vel hverandre ut. I tillegg har jeg fått forskudd på arv i januar 2008, 200 000kr, som var meningen å bruke til innkjøp i samboers bolig, men dette har ennå ikke blitt ordnet. Derfor står disse pengene på konto. Må jeg betale formueskatt da? Jeg har et barn i b.hage, så da har jeg foreldrefradrag på 25 000. Men jeg har vel ikke noe annet jeg kan skrive av på skatt, når jeg ikke har annen gjeld enn studielån...?
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #2 Skrevet 30. desember 2008 Jeg lurer på hvilke avdrag jeg kan sette på skatten? Jeg har ca like mye i studielån som på BSU-konto, så disse nuller vel hverandre ut. I tillegg har jeg fått forskudd på arv i januar 2008, 200 000kr, som var meningen å bruke til innkjøp i samboers bolig, men dette har ennå ikke blitt ordnet. Derfor står disse pengene på konto. Må jeg betale formueskatt da? Jeg har et barn i b.hage, så da har jeg foreldrefradrag på 25 000. Men jeg har vel ikke noe annet jeg kan skrive av på skatt, når jeg ikke har annen gjeld enn studielån...? Formueskatt får du ikke før nettoformuen din er over 350 000. Så formuesskatt får du ikke.
Gjest Gjest Skrevet 30. desember 2008 #3 Skrevet 30. desember 2008 Formueskatt får du ikke før nettoformuen din er over 350 000. Så formuesskatt får du ikke. Jeg har 950.000 på konto. Betyr det at jeg slipper å skatte av de første 350.000, og bare skatter av 600.000?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå