Gå til innhold

Adresseendring

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte inn i ny leilighet i desember. Vet ikke nøyaktig dato.

Hvor skal vi varsle om ny adresse, og hvordan gjør vi dette?

Hva skjer hvis et brev sendes til adressen vi har nå, når vi har flyttet..? Jeg mener hvis det har skjedd noe så postfolkene ikke vet vår nye adresse.

Kunne byttet adresse fort, så brevene kommer til ny adresse, og fått naboen der til å ta den inn, men det er jo heller ingen super løsning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

heihei.

Husker jeg lurte på dette en gang også, men det har rett og slett gått i glemmeboken min:p var litt i ammetåke da hehe :)

Kanskje det står noe nyttig på posten.no? eller så er det helt sikekrt noen folk her inne også som vet råd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjeste Blondie65

Gå inn på posten sine hjemmesider og meld flytting der. Der kan du også bestille ettersending og oppbevaring av post. Dermed kommer posten frem.

Du må også melde adresseendring til Folkeregisteret - det gjør du via skjema som du finner på www.skatteetaten.no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå på posten.no og meld adresseendring der, eller gjør det på postkontoret. Det er bare å fylle ut et skjema med gammel og ny adresse, og flyttedato. Da får man også sånne adresseendringslapper man kan sende gratis i posten.

Det er også mulig å bestille videresending av post, det koster ikke mer enn ett par hundre for ett år (pass på å ikke forveksle dette med videresending i forbindelse med ferie, det er mye dyrere ;) ). Ganske kjekt, for de brevene som blir videresendt har en klistrelapp med adressen deres på (som postbudet setter på), så da ser dere hvem som ikkehar den nye adressen - så får man sagt fra etterhvert :)

Ellers er det jo greit å sende en mail til viktige steder (banken, jobben, forsikring, alt sånt) om adresseendringa - så er man sikker på at man ikke får viktige beskjeder for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal flytte inn i ny leilighet i desember. Vet ikke nøyaktig dato.

Hvor skal vi varsle om ny adresse, og hvordan gjør vi dette?

Hva skjer hvis et brev sendes til adressen vi har nå, når vi har flyttet..? Jeg mener hvis det har skjedd noe så postfolkene ikke vet vår nye adresse.

Kunne byttet adresse fort, så brevene kommer til ny adresse, og fått naboen der til å ta den inn, men det er jo heller ingen super løsning...

Du kan også ringe NAV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...