Gå til innhold

Prøvingsattest, hvor lang tid tar det før man får det?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mariann_*
Skrevet

Vi har bestemt oss brått for at vi ønsker å gifte oss. Hvor lang tid tar det ca før man får prøvingsattest?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mariann_*
Skrevet
Vi har bestemt oss brått for at vi ønsker å gifte oss. Hvor lang tid tar det ca før man får prøvingsattest?

Og hvor finner jeg ut hvilke skjemaer vi må fylle ut?

Skrevet
Og hvor finner jeg ut hvilke skjemaer vi må fylle ut?

Hei Mariann.

Vi bestemte oss også brått for å gift oss. Skjemaene finner du på denne siden http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/a....html?id=437426.

(Har aldri skrevet her før, håper linken virker? =)

Husk et til deg, et til mannen, et til din forlover og et til hans forlover + evnt navneendingsskjema dersom en av dere skal skifte navn?

Om du ikke får til linken, eller ikke har skriver el.l, kan disse skjemaene hentes på folkeregisteret sine kontorer.

Jeg leverte mine i går, og vi skal gift oss 29. nov i år. Fikk som svar at de uansett ville blir ferdig til da. (Tok som regel 4-6 uker, sa hun som jeg pratet med...)

Lykke til med bryllup og forberedelser :)

Skrevet

For oss tok det nøyaktig en måned (i Oslo).

Gjest Gjest_Mariann_*
Skrevet

Tusen takk for svar! Det tar såpass tid ja. Hadde lyst til å gifte oss om to uker, men da får vi heller utsette det litt :)

Gjest Deception
Skrevet

For oss tok det en uke før vi hadde skjemaene i posten, så det varierer tydeligvis litt. Men det er kanskje litt vel optimistisk å skulle gifte seg om to uker, ja.

Skrevet

Jeg fikk prøvingsattesten etter en uke...

Gjest Gjest_Mariann_*
Skrevet
Jeg fikk prøvingsattesten etter en uke...

Hm, kanskje det kan gå. Hvis jeg leverer personlig i morgen i morgen. Går det ikke, så går det ikke :)

Skrevet

De bruker lengre tid om datoen er langt unna..skriver du at du skal gifte deg om 2 uker, så prioriterer de deg fremfor en som skal gifte seg om 3 mnd....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...