Gå til innhold

Stram mage NÅ!

Gjest Flatmage

Anbefalte innlegg

Gjest Flatmage

Tror jeg skal følge den 7 dagersplanen i kosthold for å bli kvitt magefettet , den er i det nyeste IFORM.

Hva er beste treningen for å ta knekken på magefettet? Og hva mat skal jeg holde meg langt unna. Sjokolade og potetgull er det eneste jeg liker av sånn godteri og sånt. Men bør vel droppe det også. Skal jobbe hardt denne uken for skal på et hotel på fredag der det er basseng og jeg skal gå i bikini. Så trenger hjelp nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å få flat mage må du gå ned i fettprosent - altså vil all aktivitet som forbrenner fett hjelpe. Styrketrening på hele kroppen vil på lang sikt hjelpe deg til å nå dette målet, ettersom økt muskelmasse betyr økt forbrenning. Samtidig vil all form for kondisjonstrening forbrenne fett, dersom dette fører til at ditt daglige kcal-forbruk blir større enn ditt daglige kcal-inntak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Tror jeg skal følge den 7 dagersplanen i kosthold for å bli kvitt magefettet , den er i det nyeste IFORM.

Hva er beste treningen for å ta knekken på magefettet? Og hva mat skal jeg holde meg langt unna. Sjokolade og potetgull er det eneste jeg liker av sånn godteri og sånt. Men bør vel droppe det også. Skal jobbe hardt denne uken for skal på et hotel på fredag der det er basseng og jeg skal gå i bikini. Så trenger hjelp nå!

Gjør deg selv en tjeneste og sett deg inn i hvordan dette med trening og vektnedgang faktisk fungerer. :)

For det første: Man kan ikke fjerne KUN "magefettet". Skal man fjerne fett, så vil fett forsvinne fra hele kroppen. Punktslanking eksisterer kun i glossy bullshitmagasiner som vil tjene penger på desperate jenter.

For det andre: Å gå ned i fettprosent (altså i miste fett, men beholde (eventuelt bygge) muskler), tar TID. Laaaang tid.

Man må ligge på kaloriunderskudd, men hvis underskuddet blir for stort vil kroppen begynne å tære på musklene, og gå over i sparebluss. Da vil du ikke forbrenne spesielt mye fett, fordi forbrenningen rett og slett går ned til et minimum. Den vanligste feilen unge jenter gjør, er faktisk å spise FOR lite.

Styrketrening er et must under slanking, dersom du ikke vil miste muskler (og jo mindre muskler man har, desto lavere forbrennihng har man). Videre vil kardiotrening som sykling, rask gange og rolig jogging hjelpe til med å forbrenne fett.

Husk også på at man må få i seg nok proteiner. Ca 2 g proteiner pr kg kroppsvekt anbefalles som et minimum. Proteiner er musklenes byggeklosser, så uten dette vil du antagelivis oppleve at muskelmassen blir ganske mye mindre under en slankekur.

Hvis du vil gå ned i vekt på en sunn og fornuftig måte, anbefaller jeg deg å låne noen seriøse bøker om emnet (det står utrolig mye bullshit i enkelte internettartikler og magasinartikler) og sette deg litt bedre inn i dette. Det er ikke bare å spise mindre, så går alt bra. Helsen er jo det viktigste, så det er viktig at man får i seg riktig mengde av riktig mat.

Det er mye å huske på og sette seg inn i, men det er verdt det. Slanking skal alltid foregå på en sunn måte! Slanker man seg på feil måte risikerer man å ende opp med bittesmå muskler (=slapp kropp), "ødelagt" forbrenning, mangelsykdommer, eller en midlertidig vektnedgang som ender med at man legger på seg mer enn man veide i utgangspunktet.

Så lykke til. :) Ta den tiden som trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...