missvero Skrevet 31. mai 2008 #1 Del Skrevet 31. mai 2008 Vi er et enkeltmannsforetak med en ansatt, vi har tenkt å kjøpe daTax Totaløkonomi Pluss. Vil det kunne dekke vårt behov? men forhold til full regnskapsføring et enkeltmannforetak har behov for. setter stor pris på hjelp fra dere:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
viviekell Skrevet 1. juni 2008 #2 Del Skrevet 1. juni 2008 Se litt på agro økonomi... Du finner det på nettet.. pappa har enmannsforetak og mamma fører regnskapet for han med dette programmet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enkeltmannsforetakseieren Skrevet 1. juni 2008 #3 Del Skrevet 1. juni 2008 Jeg bruker Mamut / Datax Totaløkonomi - da har jeg selvangivelsen klar for overføring til Alt-Inn også. Jeg synes programmet er helt fabelaktig - og jeg har brukt flere profesjonelle pakker tidligere. Mamut er enkelt å bruke - også faktureringsmessig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missvero Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg bruker Mamut / Datax Totaløkonomi - da har jeg selvangivelsen klar for overføring til Alt-Inn også. Jeg synes programmet er helt fabelaktig - og jeg har brukt flere profesjonelle pakker tidligere. Mamut er enkelt å bruke - også faktureringsmessig. hvilke av de bruker du da? start, standard eller pro? jeg tenker på standard, det burde vel ha alle de funksjonene et enkeltmannsforetak trenger. mamut selv anbefalte det aller dyreste, men de vil bare tjene penger. og med lønns delen, så er det eneste vi trenger å føre inn bilaget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Del Skrevet 3. juni 2008 Et annet alternativ er Visma Avendo - de har også gode integrerte løsninger som er enkle å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missvero Skrevet 4. juli 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 4. juli 2008 hvordan er det med lønnssystem da? vi har en ansatt, og er det da noe krav til lønnssystem? Håper noen kan anbefale noe her, har letet veldig etter lover og regler ang. lønn, men har ikke funnet noe, eller fått noe svar.. på forhånd tusen takk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enkeltmannsforetakseieren Skrevet 4. juli 2008 #7 Del Skrevet 4. juli 2008 hvordan er det med lønnssystem da? vi har en ansatt, og er det da noe krav til lønnssystem? Håper noen kan anbefale noe her, har letet veldig etter lover og regler ang. lønn, men har ikke funnet noe, eller fått noe svar.. på forhånd tusen takk.. Det er ikke noe krav til lønnssystem og med mindre vedkommende har 100 tvangstrekk, masse reisegodtgjørelse, mega mange forskjellige tillegg, bonusordninger og diett så har du ikke bruk for lønnssystem heller så fremt du holder orden på det vesentligste: - skatt trukket fra lønn til egen skattekonto med begrenset uttaksmulighet - lønn skal føres på de rette kontoer og avsetning for feriepenger og annet skal føres og spesifiseres i balansen - arbeidsgiveravgift skal avsettes og føres i balansen - den ansatte skal ha en spesifisert lønnslipp som minimum viser bruttolønn angitt for periode, skattetrekk, oppsparte feriepenger osv. Alt dette gjør et lønnssystem "automatisk" - men det er litt overkill med det når det bare er en lønnsmottaker. Jeg tror likevel at luksusen med å få dette automatisk hadde gjort at jeg skaffet lønnsystem med en gang dersom jeg fikk lønnsmottaker i mitt selskap. Mamut har lønnssystem også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missvero Skrevet 7. juli 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er ikke noe krav til lønnssystem og med mindre vedkommende har 100 tvangstrekk, masse reisegodtgjørelse, mega mange forskjellige tillegg, bonusordninger og diett så har du ikke bruk for lønnssystem heller så fremt du holder orden på det vesentligste: - skatt trukket fra lønn til egen skattekonto med begrenset uttaksmulighet - lønn skal føres på de rette kontoer og avsetning for feriepenger og annet skal føres og spesifiseres i balansen - arbeidsgiveravgift skal avsettes og føres i balansen - den ansatte skal ha en spesifisert lønnslipp som minimum viser bruttolønn angitt for periode, skattetrekk, oppsparte feriepenger osv. Alt dette gjør et lønnssystem "automatisk" - men det er litt overkill med det når det bare er en lønnsmottaker. Jeg tror likevel at luksusen med å få dette automatisk hadde gjort at jeg skaffet lønnsystem med en gang dersom jeg fikk lønnsmottaker i mitt selskap. Mamut har lønnssystem også. Tusen takk. Jeg å synest det er best å få alt gjort automatisk. og når man har et lønnssystem så får man god oversikt + at jeg har nylig gått regnskapskurs (mamut ent) og vet da hvordan man fører regnskap og lønn.. det eneste er at det er dyrt med regnskap og lønn, siden jeg kan mamut så er det best å kjøpe mamut, hva er det billigste regnskap m/lønn i mamut?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enkeltmannsforetakseieren Skrevet 7. juli 2008 #9 Del Skrevet 7. juli 2008 Tusen takk. Jeg å synest det er best å få alt gjort automatisk. og når man har et lønnssystem så får man god oversikt + at jeg har nylig gått regnskapskurs (mamut ent) og vet da hvordan man fører regnskap og lønn.. det eneste er at det er dyrt med regnskap og lønn, siden jeg kan mamut så er det best å kjøpe mamut, hva er det billigste regnskap m/lønn i mamut?? Du må ha totalpakken - den gir deg skatt og selvangivelse også. Jeg vet ikke hva den egentlig koster for jeg har ikke lønn. Jeg begynte med den uten skatt men fant fort ut at jeg trengte skattepakken til selvangivelsen. I forhold til å ha egen regnskapsfører eller andre regnskapsprogram er ikke Mamut dyrt og så synes jeg i tillegg at man får veldig mye for pengene fordi man kan gjøre en del settinger ut fra hvordan man foretrekker å ha det (f.eks. snu tallene i regnskapsrapporten slik at inntekter vises med + og utgifter med - --- dette gjør det mye enklere å lese). Jeg tror jeg betalte 3.500 for totalpakken med skatt uten lønn. Og så er det noe lisensgreier en gang pr år. Det siste besørger at du alltid har siste versjon av skatteregler og slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Enkeltmannsforetakseieren Skrevet 7. juli 2008 #10 Del Skrevet 7. juli 2008 Det er daTax Totaløkonomi jeg har - det er også Mamut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lissi_* Skrevet 3. desember 2008 #11 Del Skrevet 3. desember 2008 Kjenner litt til Mamut sine programmer og dersom du ikke allerede har funnet et program, så bør du se på Mamut Office Professional. Ønsker du at mest mulig skal skje automatisk, ink. lønn, så er dette programmet for deg:) Dette er Mamut sitt minste program med bl.a. fakturering, regnskap og lønn i et program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_revisoren Skrevet 3. desember 2008 #12 Del Skrevet 3. desember 2008 www.Ajour.no Bruker det til selskapet mitt, veldig greit med ett egent forum hvor man kan stille regnskapsfører alle mulige spørsmål. (og ingen spørsmål er for dumme! ) Mvh revisoren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bunadbrud Skrevet 3. desember 2008 #13 Del Skrevet 3. desember 2008 trenger ett som fungerer på mac jeg skal starte enkeltmannsforetak uten ansatte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #14 Del Skrevet 19. mars 2009 trenger ett som fungerer på mac jeg skal starte enkeltmannsforetak uten ansatte.. Bruker et web-baser regnskapsprogram, før så kunne jeg ikke noe som helst om regnskap, men det dette programmet så går det raskt å føre regnskap for enkeltmannsforetak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå