Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 21. mai 2008 #1 Del Skrevet 21. mai 2008 I morgen skal jeg på jobbintervju.. denne jobben vil jeg jo så gjerne ha.. Den er så perfekt for meg.. Jeg liker egentlig ikke å gå på intervjuer pga jeg blir helt *borte*.. Altså.. Jeg får ikke frem det jeg vil si.. Jeg er så nervøs.. og redd for å si feil. og også redd for at de skal si no på de gamle vitnemålene mine.. for de er ikke lekre.. Og spesielt redd for å si til dem at jeg ikke har en eneste referanse.. Hvor normalt er det lissom...:S På intervjuer er det ofte jeg blir så borte at de nesten må vekke meg.. Blir helt paralysert av redsel.. Faktisk på et intervju foreslo intervjuern at jeg skulle gå hjem også skulle han ringe meg. også skulle vi ta intervjuet derifra.. jeg ga han feil nummer.. for det der knekte meg helt.. Er det virkelig så galt? .. Denne gangen har jeg ikke fortalt det til Noen.. absolutt ingen at jeg skal på dette intervjuet.. Etter så lang tørke uten jobb og det at jeg har bodd hjemme hos mamma stakkars gratis i all denne tid, har gjort det sånn at mine venner og familie har mista troa på meg at jeg i det hele tatt kommer til å få meg en jobb. Jeg er livredd den store verden der ute. Jeg har det lissom så trygt og godt her, med de faste vennene og familien. Men jeg vil ha denne jobben her. Jeg vil for en gang skyld fullføre et intervju uten at jeg veit at dette går til helvete.. Jeg vil iallefall ha troen på at jeg gjorde et godt inntrykk.. Da kan det være det samme om jeg får jobben eller ei.. Men jeg vil ha denne jobben.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carebear1 Skrevet 21. mai 2008 #2 Del Skrevet 21. mai 2008 Du har kanskje alt dratt av gårde til intervjuet nå, men jeg ville bare si at jeg på sikt, uansett hvordan det går i dag, anbefaler deg å kontakte noen for hjelp. Det kan høres ut som du sliter med angst av en eller annen sort. Å være så illle nervøs er nok ikke helt normalt. Når det gjelder å forberede seg til intervju anbefaler jeg at du finner spm som gjerne stilles på intervjuer, f.eks. finner du en hel del her. Gå gjennom disse flere ganger for deg selv. Om du tørr dele med noen at du skal til intervju kan du få de til å spille rollen som intervjueren. Når du først er på intervjuet, så er du iallfall kvalifisert! Det eneste de skal avgjøre er om de synes du passer inn i den aktuelle bedriften. Det er helt greit å tenke seg om litt før du svarer. Så når du får et spørsmål kan du tenke etter hva du svarte når du har "pugget" standard-spørsmålene på forhånd. Ellers finnes det mye flott informasjon på nettet om jobbintervjuer. Ta noen søk på google, så dukker det opp mye. Husk at du er kvalifisert, og poengter at dette virkelig er drømmejobben din, og at du derfor er veldig nervøs. Det er helt ok å si dette til intervjueren - det tar de nok som et slags kompliment Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2008 #3 Del Skrevet 21. mai 2008 Jeg er enig med Melania - søk hjelp så du ikke ødelegger for deg selv Ellers bør du huske at du kan be andre enn tidligere arbeidsgiver om å være referanse, f eks kan venner eller familie være det (jeg mener man bør påpeke relasjonen). Fokusér på at du er kvalifisert og passer til jobben, at du KAN det den går ut på. Da føler du deg trygg(ere) på akkurat det, så tenker du forhåpentligvis mindre på om intervjuer "ser på deg som en dust" og sånt. Husk også at det uansett er bra å komme til intervju, selv om du mangler kontinuerlig arbeidserfaring blant annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yummy_Mummy Skrevet 21. mai 2008 #4 Del Skrevet 21. mai 2008 Du har ikke gjort noen småjobber med noen som du kan bruke som referanse? Servert i selskap, sittet barnevakt e.l.? Verv i frivillig arbeid kan du også bruke som "arbeidserfaring". Et tips for å være mindre nervøs er å se for seg "motstanderen" naken. Har også hørt tips om å se dem for seg i badetøy, mulig det fungerer bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 24. mai 2008 #5 Del Skrevet 24. mai 2008 Sku bare si at alt gikk bra.. fikk jobben.. de dreit i referanser.. Tror de må være desperate siden de tilbudte meg jobben hehe men whatever.. takk for support.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 24. mai 2008 #6 Del Skrevet 24. mai 2008 Gratulerer med jobb! Det må føles deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå