Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i en lærebok er det et diagram som jeg må ha med i en oppgave jeg skriver... er det lov å scanne inn bildet og skrive Figur hentet fra side 175 i tospråkligehet, minoritetsspråk og minoritetsundervisning av Engen og Kulbrandstad (2004).

helt foran i boken står det at det ikke må kopieres fra denne boken i strid med åndsverkloven ......osv...

oppgaven skal leveres inn til høgskolen...

som regel pleier jeg å google etter diagram osv på nettet, men dette finner jeg ingen steder.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Helene_*
Skrevet

Det er ingen problem å referere til diagrammet så lenge du skriver det i referanselista. Åndsverkloven omhandler kopiering uten referanser.

Men. Å bruke andres diagrammer i egen oppgave er ikke særlig imponerende rent faglig. Jeg ville bare skrevet om det diagrammet illustrerer, noe du uansett måtte gjort.

Skrevet
Det er ingen problem å referere til diagrammet så lenge du skriver det i referanselista. Åndsverkloven omhandler kopiering uten referanser.

Men. Å bruke andres diagrammer i egen oppgave er ikke særlig imponerende rent faglig. Jeg ville bare skrevet om det diagrammet illustrerer, noe du uansett måtte gjort.

oki da får jeg brukt diagrammet.. skal skrive om det i tillegg, men er et diagram som er vansklig å forklare.. så man må liksom se bildet for å skjønne det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...