Gå til innhold

Brettspill

Anbefalte innlegg

Gjest Mzfire
Skrevet

Jeg har alltid likt å spille spill. Men nå som jeg har blitt voksen er det lenge siden jeg har spilt dessverre. Til og med spilt kort er lenge siden.

Har så lyst til å kjøpe Millionær. Men er det noen andre bra brettspill som er morsomt? :D

Skrevet

Trivial Pursuit

Ludo

Skrevet

TP er jo en ener.

Risk.

Norgesspillet. (heter det det?) Et spoerrespill de togsaa.

Skrevet

Jeg er spille-gal, men har ingen å spille med : ) Er interessert i geografi, og har kjempelyst på det spillet Passport. Ellers har du jo Trivial Pursuit og Geni. Førstnevnte kan være litt vanskelig.... Så i butikken at de har kommet med LOTR spill, men det er vel mest for barna: )

Gjest Mzfire
Skrevet

TP har jeg aldri hørt om, hva dreier det seg om ? Ludo er gøy ja og geni, men ikke for voksne. Blir litt vanskelig :)

Gjest Anonymous
Skrevet
TP har jeg aldri hørt om' date= hva dreier det seg om ?

TP = Trivial Pursuit

Gjest Mzfire
Skrevet

Hvordan er det spillet? Det sier meg ingenting... :o

Gjest Étoile
Skrevet

TP, monopol og backgammon er slagere her i huset... :D

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvordan er det spillet? Det sier meg ingenting...

Spørrespill med forskjellige kategorier av spørsmål (tror det er 6 kategorier). Du må klare et spm fra alle kategoriene for å gå i mål. Er jo selvfølgelig litt mer komplisert, men det blir for mye og forklare.

Gjest Poirot
Skrevet
Hvordan er det spillet? Det sier meg ingenting...

Spørrespill. Ulike kategorier. Må ha svart på alle kategorier (da får man "kake") før man kan gå mot "mål". Litt flaks og litt kunnskap. SUPERGØY, kan også spille på lag istedenfor alle mot alle.

http://www.trivialpursuit.com/

Min efavoritter: TP, Risk, Monopol (men blir alltid så sint...), Gruble (finne ord i visse kategorier på gitte bokstaver, med tidspress.

Jeg og mine venner kan sitte og drikke øl, vin eller vann og spille til langt på natt, vi.

Gjest Mzfire
Skrevet

Det høres kjempe koselig ut :D Det har jeg også lyst til å begynne med.

Det er så moro :D Men pinnespill spiller dere kansje ikke? Sikkert litt vanskelig hvis dere blir litt små fulle etterhvert :D

Skrevet

Kokkelimonke

Fantasi (Pictionary)

TP er en tålmodighetsprøve deluxe! Jeg liker spill hvor man kan le litt mer underveis...

Skrevet

Har:

Kunnskapsspill: TP og Store norske (leksikon)

Humor: Kokkelimonke og Kortskalle

To bokstavterningspill

Rummikub (nesten som en kortstokk)

Tradisjonell pakke (Ludo m.fl)

+ en del pakka ned

Ønsker meg: Scrabble og Settlers + mange flere

Bra side: [/b'>]http://www.brettspill.no

Ingy

Skrevet

Scrabble! (Spelar det ein del på nettet.)

Og othello

Annonse
Gjest Embla s
Skrevet

Jeg spiller ofte: TP og Gruble. monopol klarer jeg ikke, orker ikke å flå venner og blir pottesur hvis de flår meg...

Var hos noen venner på fredag. Drakk vin og spilte noe som heter Jenga. Det er et tårn av pinner (tre ved siden av hverandre, lagt annen hver veg oppover). Så skal man (uten å rive tårnet) ta ut pinner og stable på toppen. Det var veldig gøy (jeg var flink!)!!

Gjest indiangranny
Skrevet

Vi spiller ofte Ludo og kort her i huset,Passport er også gøy og lærerikt.Settlers er det på tysk ? Jeg ble litt nysgerrig på dette.

hilsen

Skrevet

TP, Det store norske spillet og Backgammon er tre sikre vinnere! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...