Gå til innhold

fortykket nakkefold

Gjest Gjest_Randi_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Randi_*

Huff, er fryktelig lei meg. Jeg er 25 år, gravid i 12 uke, og var på UL i går der de påviste fortykket nakkefold mellom 4 og 5 mm. Skal videre til utredning, men sykehusene tar høyde for påsken, og jeg er redd jeg må vente mange dager. Noen som har erfaring eller kan noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klem: Ikke noe gøy med slike beskjeder.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med ventetid i forbindelse med påsken, men regner med at du kommer til å få inkallelse til ny ultralyd og evnt. tilbud om fostervannsprøve.

Vi har ikke vært igjennom akkurat det samme som deg, men grunnet avvik hos det ene fosteret fikk vi vite at han ville ha 1/3dels sjanse for trisomi 13, 18 eller 21 (hvor trisomi21 =Downs syndrom) Vi ble da anbefalt fostervannsprøve og var tilbake for det dagen etter første ekstra ultralyd. Etter at prøven var tatt tok det fire dager før vi fikk svar på hurtigtesten, som bla tester for downs, og 3 uker før vi fikk svar på testen av alle kromosomene.

Ønsker deg lykke til!! Og håper det viser seg å ikke være noe avvik hos fosteret ditt!

Dersom det skulle være noe, er det godt å kunne vite om det på forhånd og få forberedt seg og de rundt på det som skjer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...