Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Jeg søker etter hotell i Paris, men er ikke godt kjent. Jeg skal dra med mannen min og vi vil gjerne bo litt sentralt.. Har sett rundt Eiffeltårnet - og litt i Latinerkvartalet.. Hva anbefaler dere som har vært der?
Gjest ts Skrevet 14. februar 2008 #2 Skrevet 14. februar 2008 ingen som har vært i Paris og har noen tips?
Eliza Doalot Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Jeg har bodd i Latinerkvarteret de gangene jeg har vært i Paris. Det er en koselig og sentral bydel som er et godt utgangspunkt for å farte litt rundt. Området rundt Eiffeltårnet synes jeg er litt masete og bråkete.
Gjest Gjest_Molly_* Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Hei! Jeg bodde i Paris for 6-7 år siden, og har vært der noen ganger på besøk de siste årene. Jeg anbefaler området rundt Latinerkvarteret og Luxembourghagen. Mange hoteller å velge mellom, og trygt og godt strøk. Paris er generelt en trygg by og de fleste områder er uproblematiske. Men jeg anbefaler å unngå området rundt Montmartre, Moulin Rouge og ellers i nordre del av byen. Fint å besøke på dagtid, men ikke noe særlig å være der på kvelden. Mye prostitusjon, "go-go-barer", uteliggere etc. Nå er jeg ikke jeg noe særlig tøff i slike situasjoner, så godt mulig at andre synes jeg overdriver. Men det er i hvert fall MIN anbefaling. GOD TUR til verdens herligste by
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Dette hotellet er helt ok (mange dårlige hotell i Latinerkvarteret...) http://www.parisby.com/hotelaston/
gard Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Hei Du kan kanskje finne noen gode tips i mitt reisebrev http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Det som er viktig er at du kommer vet en metro stasjon slik at det blir lett å komme seg rundt i byen :-)
Gjest Ansjoni Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 (endret) . Endret 21. september 2009 av Ansjoni
Gjest Gjest Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 Takk for alle svar! Tror vi satser på Latinokvarteret - ser ut til å være et slikt område vi ser etter. Har vært inne på Tripadvisor og funnet et hotell som er aktuelt. Men ingenting bestemt ennå.. Må si jeg er imponert over Gard sine reiseskildringer. Den skal jeg få printet ut.. Da er det bare å få bestilt tur!!
Betsy Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Har vært i Paris mange ganger. Yndlingsbydelen min er og blir Bastille. Bydelen har mange litt "småkule" butikker og et yrende natteliv med barer, caféer og nattklubber. Sentralt er det også, med en kort tur med metroen til Louvre og Champs Elysées. Dessuten er det ikke så fryktelig turistinfisert i Bastillen som i Latinerkvarteret (der er det jo bare turister, omtrent). Artikkel om Bastillen
Shopaholic Skrevet 14. februar 2008 #10 Skrevet 14. februar 2008 (endret) ... Endret 18. juni 2016 av Shopaholic
Betsy Skrevet 14. februar 2008 #11 Skrevet 14. februar 2008 I stedet for å opprette en ny tråd om Paris, spør jeg her; Jeg og kjæresten planlegger en to-ukers ferie til Paris. Av en eller annen grunn har jeg det for meg at det er finest der på høsten, så vi tenkte på førsten av september. Det jeg lurer på er om noen kan si meg noen billige, men bra hoteller? De jeg har funnet, har bltt kostende 14 000 for to uker, noe jeg synes er veldig mye.. Så klart kan man ikke forvente annet, men håper på å finne noe rimeligere. Trenger ikek være hotell heller, kan godt være feriehus eller lignende. Hva med å leie en leilighet? Finnes en del leiligheter for utleie på ukesbasis på Finn.no, som f.eks. denne. Da kan man jo samtidig spare inn noen kroner på å lage seg mat "hjemme" dersom man ønsker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå