Gå til innhold

Hybel i Bergen

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_L_*
Skrevet

Hei :)

Skal begynne på VGS i Bergen til høsten, og lurer derfor på hva prisene for en møblert hybel ligger på.

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativt kan du høre med SiB (Studentsamskipnaden). Jeg aner riktignok ikke om de tar inn elever, eller om de kun huser studenter.

Skrevet

Nja, det kommer jo litt ann på da. Om du bare vil ha et rom i et kollektiv, eller om du vil ha en hybel for deg selv. Og hvor vidt du vil bo i sentrum eller en av bydelene.

De fleste jeg kjenner som bor i kollektiv i sentrum betaler et sted mellom 3000,- og 4500,- litt avhengig av størrelse og standard. Flytter du ut av sentrum kan du nok få det litt rimeligere, men under 3000,- er det ikke spesielt mye å velge mellom. Skal du ha hybel med eget kjøkken og bad må du nok regne med å betale noe mer hvis du ikke flytter et stykke ut fra byn. Men du kan jo selvsagt være heldig å finne noe.

Som de andre nevner, søk på Finn og hør gjerne med SiB (Studentsamskipnaden i Bergen) om de kan hjelpe deg. Jeg vet ikke helt hva slags betingelser SiB har for utleie. Kombinasjon av alder og elev/studentstatus kanksje? Har alltid trodd en måtte være student, men nå har en venninne av meg som går på vgs som har fått seg SiB hybel så ikke vet jeg. Nå er hun 25 da, så det er gjerne annerledes hvis du er under 18. Hybel.no har også en god del annonser liggende, tror nesten de har mer hybler enn Finn (finn har mange leiligheter, så der må du lete litt mer er mitt inntrykk)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...