Gjest Gjest_mimmi_* Skrevet 1. februar 2008 #1 Skrevet 1. februar 2008 Noen som vet om det finnes dvd utgivelser av gamle 50-60-70 talls filmer? Norske altså... "Hurra for Andersen" etc.. Har en bestemor som nå har fått DVD spiller og lovte å finne ut om det fantes.. Noen som vet?
Gjest Dallandra Skrevet 1. februar 2008 #2 Skrevet 1. februar 2008 Jada, det finnes. Søk på cdon.no eller platekompaniet.no
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2008 #3 Skrevet 2. februar 2008 Filmbutikken på filminstituttet har også et gandske godt utvalg av gamle norske filmer på DVD. Sjekk www.nfi.no
Anglofil Skrevet 2. februar 2008 #4 Skrevet 2. februar 2008 (endret) Kommer veldig an på hva slags filmer du er ute etter, sjanger osv. Jeg samler selv på filmer fra 30-, 40-, 50- og 60-tallet, men da gjerne amerikanske og britiske filmer. Men platekompaniet har jo en del, ellers har man cdon.com som et eksempel. Filmen du søker etter finnner jeg dessverre ikke, men anbefaler som nevnt over filminstituttet (www.nfi.no). Anbefaler deg også å gå innom Filmens hus i Oslo hvis du har mulighet til det. Der har de mye godt utvalg og flinke folk som kan sikkert hjelpe. Bruker dem selv når jeg skal anmelde filmer eller gå på pressevisninger. Mvh Yvonne Endret 2. februar 2008 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå