treningsjenta Skrevet 29. januar 2008 #1 Del Skrevet 29. januar 2008 hvorfor sies det overalt at man skal drikke masse masse vann??? hjelper det på forbrenning? oppstramning? sultfølelsen? det hjelper i allefall meg til å besøke toalettet oftere, og det er nesten en grunn til å ikke drikke så mye. flyr jo dit støtt og stadig. så nå trenger jeg noen gode grunnr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxi Skrevet 29. januar 2008 #2 Del Skrevet 29. januar 2008 På forbrenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #3 Del Skrevet 29. januar 2008 Har samme problem.. VET at det er sunt å drikke mye vann, 2 liter++ i løpet av dagen...men prøver jeg på det blir jeg så tissetrengt at jeg må på do hele tiden,litt upraktisk når man er på jobb og driver med andre ting! Det som jeg tenker er at siden jeg tisser det så raskt ut så trenger kanksje ikke kroppen det? blir kankskje litt feil tankegang det, men.Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 29. januar 2008 ja du kan så si...tenkte faktisk det samme. det tarjo nøyaktig ti minutter så kommer alt ut igjen. og det er veeeldig upraktisk når man skal ut og gjøre andre ting hvorav toalettet ikke er i nærheten. men det er kanskje en vanesak? etter noen dager så gir det seg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munachimso Skrevet 29. januar 2008 #5 Del Skrevet 29. januar 2008 Det er viktig for å ikke bli dehydrert, for å rense kroppen, for fordøyelsen, for å kjøle ned kroppen... bland annet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. januar 2008 #6 Del Skrevet 29. januar 2008 Det er en positiv ting at man løper på do ofte, fordi da renser man kroppen. Etter hva jeg har hørt, så er det et tegn på på dehydrering (da i mild grad, selvfølgelig) om urinen er veldig gul og har en utpreget urinlukt. Hvis man da drikker mye vann, så vil urinen bli blankere og blankere og mer og mer luktfri. Man får altså "renset systemet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 29. januar 2008 #7 Del Skrevet 29. januar 2008 (endret) Man kan også drikke for mye vann, det er en fin mellomting. Vann er viktig, men det er ikke vits å bli hysterisk. Men på forbrenningen er det snakk om lommerusk. Du er ganske hissig på å lage nye tråder du treningsjenta Endret 29. januar 2008 av Bolledeig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 29. januar 2008 #8 Del Skrevet 29. januar 2008 Næringsstoffene protein og fett er store molekyler satt sammen av mindre byggesteiner. Når vi spiser mat, spalter/deler kroppen opp protein og fett i slike små byggesteiner i magesekken og tynntarmen, hvor de så tas opp av kroppen vår. Disse byggesteinene settes så sammen til store molekyler i form av kroppsfett, muskelvev eller bindevev/ hud. Når kroppen på denne måten lager nye fett- eller proteinmolekyler, frigjøres det vann . Når vi så skal forbrenne fett eller bytte ut proteiner i musklene eller huden vår, reagerer disse fett- og proteinmolekylene med vann ved hjelp av enkelte enzymer. De blir da spaltet/delt opp i de ulike byggesteinene igjen, som så brukes i stoffskiftet/ fordøyelsen vår. Denne prosessen er derfor avhengig av at vi tilføyer kroppen nok vann. Får ikke kroppen vår nok vann, virker det som om den søker å hindre nedbryting av kroppsfett og proteiner, for på den måten å "spare" på det vannet som er i kroppen, eller den kan søke å lagre mer fett, for på den måten å frigjøre vann til kroppens livsnødvendige funksjoner og prosesser. I tillegg antas det at den heller ikke bryter ned proteiner som burde bli ”skiftet” ut, en prosess som krever tilførsel av rent vann. Dette kan da også være noe av forklaringen på hvorfor huden blir så mye bedre, mer fleksibel og "ren" når man drikker mye rent vann. Vannet er videre viktig for at nyrene skal fungere så godt som mulig. Det er nemlig slik at hvis nyrene ikke får nok vann, så overføres noe av nyrenes funksjon til leveren. Problemet med dette er at leveren har mer enn nok å gjøre med sine egne oppgaver, som bl.a. det å omsette fettet i kroppen vår, og når så leveren i tillegg nå må utføre en del av nyrenes funksjon, ja så avtar eller slutter fettforbrenningen i leveren helt opp. Resultatet av alt dette er at man ikke går ned i vekt som man ellers burde ha gjort når man ser på selve kostholdet. Det er derfor man må drikke mye rent vann for å hjelpe kroppen til å forbrenne fett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
treningsjenta Skrevet 29. januar 2008 Forfatter #9 Del Skrevet 29. januar 2008 en god forklaring. tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2008 #10 Del Skrevet 29. januar 2008 De fleste jenter trenger ikke over to liter væske hver eneste dag. Det er faktisk flere leger som advarer mot for stort væskeinntak, blant annet på grunn av inkontinensproblemer senere i livet. Ofte holder det å ta et stort glass vann når du er tørst. Det er iallfall ikke noe vits i å presse i seg masse vann hele dagen og tro at det er sunt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bolledeig Skrevet 29. januar 2008 #11 Del Skrevet 29. januar 2008 I tillegg kan et for stort væskeinntak "vaske ut" viktige elektrolytter og salter i kroppen. Hvis man er veldig flink å spise frukt og grønt kan dette kravet fires en del på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå