Gjest Svigerdatter Skrevet 13. januar 2008 #1 Skrevet 13. januar 2008 Hei dere. Svigermor har i flere år hatt en kul ved storetærne og skjeve tær på begge bena. Kommer nok av at hun alltid går i sko med hæler. Jeg har nesten aldri sett henne i noe annet. Hun har i de siste blitt verre og hatt en del vondt, og fredag fikk hun så store smerter i høyrefoten at jeg måtte hente henne på jobben. I helga har hun brukt krykker for å avlaste. Hun er sta, men vi har diskutert og hun innser at hun må operere for å bli bedre. Hun skal snakke med legen sin. Lurer på om noen har erfaring med dette eller kjenner noen som har gjort det. Svigermor lurer på om hun må ha gips og hvor lenge hun må gå med krykker etterpå? Og hvor lang tid tar det før hun kan ta fot nr.to, for begge tas vel ikke samtidig. Hun får vel svar hos legen, men hører gjerne fra dere.
Gjest Therese Skrevet 2. juni 2010 #2 Skrevet 2. juni 2010 Når jeg var omtrent 14 opererte jeg i foten pga skjev tå. Jeg skulle egentlig gjort begge, men etter seks uker med gips og på krykker for den ene orket jeg rett og slett ikke å ta den andre og har bare utsatt det siden. Operasjonen var enkel, ikke smertefull og ingen problemer senere, selvom jeg ikke synes operasjonen hjalp så veldig mye..
Gjest Terje Ådland Skrevet 23. januar 2013 #3 Skrevet 23. januar 2013 Hei dere. Svigermor har i flere år hatt en kul ved storetærne og skjeve tær på begge bena. Kommer nok av at hun alltid går i sko med hæler. Jeg har nesten aldri sett henne i noe annet. Hun har i de siste blitt verre og hatt en del vondt, og fredag fikk hun så store smerter i høyrefoten at jeg måtte hente henne på jobben. I helga har hun brukt krykker for å avlaste. Hun er sta, men vi har diskutert og hun innser at hun må operere for å bli bedre. Hun skal snakke med legen sin. Lurer på om noen har erfaring med dette eller kjenner noen som har gjort det. Svigermor lurer på om hun må ha gips og hvor lenge hun må gå med krykker etterpå? Og hvor lang tid tar det før hun kan ta fot nr.to, for begge tas vel ikke samtidig. Hun får vel svar hos legen, men hører gjerne fra dere. Hei dere. Svigermor har i flere år hatt en kul ved storetærne og skjeve tær på begge bena. Kommer nok av at hun alltid går i sko med hæler. Jeg har nesten aldri sett henne i noe annet. Hun har i de siste blitt verre og hatt en del vondt, og fredag fikk hun så store smerter i høyrefoten at jeg måtte hente henne på jobben. I helga har hun brukt krykker for å avlaste. Hun er sta, men vi har diskutert og hun innser at hun må operere for å bli bedre. Hun skal snakke med legen sin. Lurer på om noen har erfaring med dette eller kjenner noen som har gjort det. Svigermor lurer på om hun må ha gips og hvor lenge hun må gå med krykker etterpå? Og hvor lang tid tar det før hun kan ta fot nr.to, for begge tas vel ikke samtidig. Hun får vel svar hos legen, men hører gjerne fra dere. Hei! Jeg har tatt opersjon for Hallux Valgus (skjev stortå) på begge føtter. Begge operasjonene har vist seg vellykket i ettertid. Egentlig en enkel og grei operasjon. Jeg gikk med krykker et par uker etterpå, men dette kan variere. Du må nok regne med ca ett år før andre fot tas. Det gipses ikke! Hilsen Terje Ådland Bergen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå