Dame70 Skrevet 12. januar 2008 #1 Skrevet 12. januar 2008 Har reist en del chaterturer med mine barn (11 og 9 år), og ønsker å ta steget videre å reise mer på egenhånd........får som regel billigere turer da. Kunne tenke meg Italia da, 1 uke omkring Napoli/Roma og en uke ved Pisa/Firenze. Har noen tips om hvilket flyselskap som er billigst og flyr til reisemålene og hvilket hotell som er billig og bra å bo i på de aktuelle stedene ??? Lurer også på om noen vet om det går an å melde seg på turer på stedet som arrangeres av andre turopperatører eks. apollo, startour ??? Skal reise i månedskifte juli/august, men ønsker nå å planlegge reisen i god tid. Håper at noen kan hjelpe meg med mine spørsmål og tar i mot alle tips :0)
gard Skrevet 13. januar 2008 #2 Skrevet 13. januar 2008 Hei Kona og jeg reiste til Firenze i juli ifjor og vi måtte ut med ca 3000 kroner per person tur/retur fra Stavanger til Firenze. Vi var noen dager i Firenze først og så dro vi ut til Chianti distriktet i leie bil. Her er mitt reisebrev fra Firenze http://gardkarlsen.com/florence_italy_travelogue.htm og her er mitt reisebrev fra Toscana http://gardkarlsen.com/tuscany_italy_travelogue.htm . Kanskje du kan finne noen tips der :-)
Gjest Italiafrels Skrevet 13. januar 2008 #3 Skrevet 13. januar 2008 Bor du i nærheten av Gardermoen flyr både SAS og Norwegian direkte til Roma. Og du kan få svært billige billetter for dere alle tre. Siden du vil dele opp ferien din kan du feks. kjøpe enveisbillett til Roma og så ta tog nordover og kjøpe enveisbillett hjem fra Pisa med Norwegian. Du kan få billetter til litt under kr. 2 000,- for dere alle tre pr. vei. Når det gjelder hoteller kan du sjekke ut Agriturismo som har et stort utvalg av gårdsferier i hele Italia. Vær obs på at det kan bli svært varmt i innlandet i Italia på denne tiden av året og siden du reiser med barn ville jeg nok ha tilbrakt en god del av ferien ved kysten og bodd på hoteller med svømmebasseng ellers.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå