Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Trenger hjelp med Mirc!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg trenger hjelp til å komme igang med mirc. Har lasta ned programmet og er igang, men jeg får ikke kontakt. Har hørt at det er et chattested for KG-brukere der, og jeg vil gjerne delta! Hvordan skal jeg gå fram?

Håper på hjelp!

Gjest Zalomine
Skrevet

Join en ef-nett server. altså, når du starter programmet får du normat opp et "connect"-vindu eller hva det nå enn heter. Velg der at du vil ha en server i ef-nett. Det er ganske uvesentlig hvilken du velger, men homelien.no er stort sett grei (alle ef-nett-servere er normalt i kontakt med hverandre, med mindre det er feil på nettet en plass (netspiltt) så det skal ikke være vesentlig hvilken du velger.

Trykk på "connect to server". så venter du litt, og etter alt å dømme skal du da bli koblet til denne serveren (det kommer opp en god del tekst i status-vinduet ditt etterhvert) så skal du entre KG-kanalen. Da skiver du følgende:

/join #kvinneguiden

(ja, akkurat eksakt det ja) og da skal du finne flere kg-brukere å snakke med, på den kanalen.

Spør gjerne om mer utførlig hjelp om nødvendig (men jeg blir borte en liten time nå da...)

Lykke til, irc er en koselig plass, særlig #kvinneguiden :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Takk for hjelpa! Jeg kom inn takket være deg! Men jeg traff ingen på Kvinneguiden, da...Får prøve senere eller en annen kveld!

Gjest Zalomine
Skrevet

Det var litt rart, for der er da alltid noen. Sikker på at du var på ef-nett? Og at kanaln var stavet eksakt #kvinneguiden ? Jeg er der nå i alle fall, prøv gjerne igjen...

Skrevet

Jeg er egentlig der "hele tiden", men jeg sov akkurat i det øyeblikket du joinet;)

Kom gjerne tilbake senere! :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Nå har jeg prøvd meg litt på KG på mirc, og det var kjempeOK! Men det kreves litt trening for å komme inn i det, tror jeg. Har allerede fått noen gode tips av brukerne der. :wink:

Takk for all hjelp til nå! Jeg kommer garantert til å spørre igjen...

Skrevet

Jeg er Baj der, bare skrik om du lurer på noe ;)

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Har så mye nicks der inne at det nesten er ekkelt.

WildThing, Pfaffster, Shane54, Luv2Xlr8, bjutiful, TradeMark...pluss noen litt mer anonyme..

WildThing

"connection reset by peer"

Skrevet
Har så mye nicks der inne at det nesten er ekkelt.  

WildThing, Pfaffster, Shane54, Luv2Xlr8, bjutiful, TradeMark...pluss noen litt mer anonyme..

WildThing

"connection reset by peer"

anonyme? Er det "jente13" og "babe12" det dA? :ler:

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

anonyme? Er det "jente13" og "babe12" det dA? :ler:

Hahaha, moroklumpen :hoho:

Hvis jeg avslørte dem så ville de jo ikek akkurat være så anonyme, vel? ;) Må jo ha noen når jeg gjemmer meg bort med deg.

Ok, da kan avsløre at jeg tidvis har kalt meg for "BrunVolvo" eller "egotrapp"

WildThing

"kjært barn har mange navn"

Gjest Starya
Skrevet

Hmmm, det er vel på tide å laste ned mirc igjen, ja... 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...