Gå til innhold

Rethymnon

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei...

Jeg og samboer reiser til Retymnon i slutten av juni. Skal bo på et hotell litt utenfor,heter Creta Palace.Har noen vært der?Trivdes dere?

Har hørt om en fin strand man kan dra til Elafonissi eller noe, er det langt fra Rethymnon?

Glad for svar

Gjest Gjest
Skrevet
Hei...

Jeg og samboer reiser til Retymnon i slutten av juni. Skal bo på et hotell litt utenfor,heter Creta Palace.Har noen vært der?Trivdes dere?

Har hørt om en fin strand man kan dra til Elafonissi eller noe, er det langt fra Rethymnon?

Glad for svar

Rethymnon er kjempefint. Kretas fineste sted, spesielt for par.

"hotell litt utenfor" sier du.....dvs østover? Ville ikke bodd så langt unna at sentrum ikke var innen gangavstand.

Elafonissi ligger helt uten på spissen av vest-Kreta, det er en ganske lang busstur fra Reth, på en del veldig svingete veier, men selv strand er verdt et besøk. Den kalles Kretas Maldivene.

Skrevet

Det er en utrolig flott plass ja :)

Skrevet

Jeg var i Rethymnon på klassetur for en del år tilbake- og har mange gode minner:)

Vi bodde på et hotell i sentrum, langs den kilometerlange stranda. Husker at det var stor forskjell på hovedgata beregnet på turistene som gikk langs stranda, og de mindre, lokale gatene innover i byen. Det er en veldig koselig by, mange gamle fine bygninger og blant annet en helt spesiell kirke med nydelig utsmykning innvendig...også morro å se de lokale, f.eks solbrune eldre menn som satt langs småbutikkene og tvinnet på et perlekjede...det finnes også gamle ruiner på toppen av byen, der man får tatt virkelig fine bilder med den knallblå sjøen som bakgrunn.

Ellers så er vel hele Kreta oversvømmet av turister, spesielt skandinaviske. Men sånn er det vel overalt nå...

God tur! :)

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes ikke at plassen var noen "sydenplass" i det hele tatt. Nærmere byferie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...