Arielle Skrevet 13. januar 2007 #1 Skrevet 13. januar 2007 Har lest at det er forskjell fra sykehus til sykehus hva man får av utstyr etter fødsel. Får man feks slike ting som bind, nettingtruser og nattskjorter mens man er på sykehuset? Og er det forskjell om man er på barselavdelinga eller sykehushotellet? Vet man på forhånd om man havner på barsel eller sykehushotell? Altså, må man søke om å komme på sykehushotellet eller noe? Betaler man for å være der? Og hvis man bor på barsel, kan pappaen også sove der? For det kan han vel hvis man bor på sykehushotellet? Ja.. det var vel det jeg lurte på... foreløpig
Skrållan Skrevet 13. januar 2007 #2 Skrevet 13. januar 2007 Har lest at det er forskjell fra sykehus til sykehus hva man får av utstyr etter fødsel. Får man feks slike ting som bind, nettingtruser og nattskjorter mens man er på sykehuset? Og er det forskjell om man er på barselavdelinga eller sykehushotellet? Vet man på forhånd om man havner på barsel eller sykehushotell? Altså, må man søke om å komme på sykehushotellet eller noe? Betaler man for å være der? Og hvis man bor på barsel, kan pappaen også sove der? For det kan han vel hvis man bor på sykehushotellet? Ja.. det var vel det jeg lurte på... foreløpig ← Skal prøve å svare deg etter beste evne... Du får ubegrenset mengde bind, nettingtruser og nattskjorter på sykehuset ja. I tillegg er det skjorte, truse og bleier til babyen - og helsetepper på rommet. Jeg tror ikke det er noen forskjell sånn sett på barsel og hotellet, jeg selv var på barsel. Du vet ikke på forhånd hvor du havner nei, jeg hadde ønske om hotellet, men pga at Ida ble tatt med vakuum og dermed fikk så vondt i hodet sitt fikk vi ikke være på hotellet. Men det gjorde ingenting, for på barsel er det enerom til alle sammen, og pappaen kan bo der sammen med dere mot en liten pengesum per natt! Kan ikke svare på om man betaler på sykehushotellet, tror mammaen bor der gratis, men pappaen må betale det samme som han gjør på barsel. Håper du ble klokere nå, og lykke til med den lille!
Ephemera Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Veldig interessant, da jeg også skal føde på St. Olavs Okei - da dropper jeg å pakke ned bind. Tenkte å ta med det for sikkerhets skyld, men da trenger jeg ikke det. Kommer nok også til å bruke sykehusets truser mens vi er der, for de kan vel bare kastes etter bruk? Men truse til hjemreisen kan jo være greit å ha. Ellers fikk vi vite følgende på omvisningen på fødeavdelingen: Man kan ikke velge på forhånd om man skal være på barsel eller pasienthotellet. Hvis alt er bra med mor og barn etter fødselen, blir man overført til pasienthotellet 2 - 4 timer etter fødselen, så sant det ikke er fullt der. På barsel er det bare enmannsrom nå og der kan pappaen også bo sammen med dere. Det er det en sykehusseng til deg (sånn at de kommer lett til om det er noe hos deg de skal sjekke osv.) og en divan som pappan kan ligge på. Det er også en babyseng der. Du har eget bad med stellebord. På pasienthotellet bor dere gratis, men pappaen må betale litt per dag for middag. Mener å huske at pappaen kan betale enda litt mer for å spise alle måltider der. På pasienthotellet er det dobbeltseng og jeg hører folk skryter veldig av maten der. Jeg vet ikke hvordan det er med klær til babyen der, men jeg har hørt at de som er der ofte "pynter" babyen litt med egne klær. Jeg tar med litt babyklær og så får vi se hva vi bruker av det og hva vi bruker av sykehusets klær. På barsel bor både du og pappaen gratis, men du må spise måltidene i en matsal mens pappaen må gå i kantina. (Der kan vi sikkert bli med i kantina og spise hvis vi orker. Høres koseligere ut, selv om vi da må betale for maten).
Skrållan Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Okei - da dropper jeg å pakke ned bind. Tenkte å ta med det for sikkerhets skyld, men da trenger jeg ikke det. Kommer nok også til å bruke sykehusets truser mens vi er der, for de kan vel bare kastes etter bruk? Men truse til hjemreisen kan jo være greit å ha. På barsel bor både du og pappaen gratis, men du må spise måltidene i en matsal mens pappaen må gå i kantina. (Der kan vi sikkert bli med i kantina og spise hvis vi orker. Høres koseligere ut, selv om vi da må betale for maten). ← Jeg hadde med en pakke nattbind som jeg fikk bruk for dag 2, for da hadde blødningen min avtatt sånn at jeg ikke trengte det digre bindet man får på sykehuset. Så om jeg var deg, så hadde jag muligens tatt med en pakke, just in case. Du får bruke sykehusets ultrasexy nettingtruser ja, men de passer jo best når du enda må gå med det der bleiebindet... pakk derfor ned noen av dine egne truser, særlig om du kan bruke nattbind etterhvert! (også deilig for ens egen selvfølelse å få på seg egne truser, de der nettingtrusene er lite lekre! ) Sånn var det det var med måltider og sånn ja! Utrolig hva man glemmer på 3 mnd... :klø: Du kan velge mellom om du vil spise på matsalen, eller om du vil ta med maten på rommet ditt. ..og jeg må nesten innrømme at vi jukset bittelitt der, det er 2 matretter å velge mellom, og ingen sjekket hvor mye mat du tok - eller hvor ofte du hentet deg mat... så jeg tok med meg middag til både meg og sambo på rommet et par ganger... Kantina er kjempekos, men maten er svindyr! Vi var der en dag, og da var de så og si utsolgt for alle middagsrettene også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå