Gå til innhold

Antrekk til mannen?

water1

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært og prøvd gallauniform...Dvs mannen har prøvd, jeg har smilt og nikket samtykkende. Må si han ble stilig.

Hva skal deres menn ha på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjole og hvitt selvfølgelig :bryllup:

Jeg skal ha "stor" kjole (galla), så da må han være like fin.

Synes det er mange kule dresser, men kjole og hvitt er det fineste.

Tøft med gallauniform! Min har ikke uniformert arbeid, så det kan ikke han ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle egentlig ha sin vanlige mørke dress - men så fant vi ut at det er så billig å leie klær i USA og så mye pes å drasse med seg dress og skjorte og pensko og alt bare for en dag at han skal leie smoking.

Han betaler bare 850kr for smoking m skjorte,vest,slips, sko og mansjettknapper. Syns det var supert.

Tipper det kanskje blir denne...med grå vest og grått slips inni...

http://www.carolynallens.com/tuxedos/lido_..._tuxedo_344.htm

Endret av *Emma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smoking har ikke magebelte lenger da... :hoho:

I alle fall solgte de ikke det der vi var, for mannen ville ikke ha det heller.

Da ser jeg for meg åttitallet ja, med rosa sløyfe og rosa magebelte.. Skulle tatt seg ut...

Skjønner ikke det diplomat greiene og galla jeg.

Er det sånn kyss meg i rævva-frakk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nigo-san. tror ditt bilde av smoking er sånn mitt var for litt siden...hadde ikke fått m meg at det ikke bare var magebelte og teit sløyfe.

Jeg har lagt bilde av smokingen min mann skal ha i mitt forrige innlegg...for meg ser den egentlig bare ut som en pen dress.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på hva en gallauniform er... Forsvaret, politi f.eks kan ha gallauniform. Politiet har en type galla, og forsvaret har en annen type. Mulig forsvaret har forskjellig etter hvliken forsvarsgren de er innenfor også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på hva en gallauniform er... Forsvaret, politi f.eks kan ha gallauniform. Politiet har en type galla, og forsvaret har en annen type. Mulig forsvaret har forskjellig etter hvliken forsvarsgren de er innenfor også...

Jepp, forsvaret har flere typer galla uniformer etter hvor du tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørk dress.

Hvilken farge på skjorte og slips skal han ha? Er litt usikker på som brukes til mørk dress, hvit skjorte og hvitt slips??? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir ikke helt enige :forvirret: Han vil helst ha kjole & hvitt, og jeg (beklager overfor de som skal ha det...) liker ikke det i det hele tatt...

Så snakket vi om sjakett, men han liker ikke den stripete buksa, noe jeg er enig i ;) Men igår gikk vi forbi en brudebutikk med sjakett i vinduet - med sort bukse til som var ganske fin.

Aller helst vil jeg at han skal ha mørk dress med flott vest og cravat til. Men vi er 2 om dette så han får lov til å bestemme selv hva han vil ha på seg denne dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvilken farge på skjorte og slips skal han ha? Er litt usikker på som brukes til mørk dress, hvit skjorte og hvitt slips???  :klø:

Det har vi faktisk ikke tenkt på enda. Det blir vel sannsynligvis hvit skjorte. Slipset vet jeg ikke, kanskje det hadde vært fint med et slips i samme farge som kjolen min (jeg skal ikke ha en typisk brudekjole, så det blir nok noe som ikke er hvitt/lyst)? Hvitt slips tviler jeg på at han vil ha, og det er vel litt kjedelig også kanskje hvis man har hvit skjorte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diplomat......lang jakke, vest og kalvekryss.

Blir det samme her også.

I delikate farger som står perfekt til kjolen min på vest osv.

Vi får det spesial-sydd til han og sønnen vår fra brudekjolesalongen for at det skal matche perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer skal ha lysegrått på slips og vest.

Og ikke noe mer?

Hihi, det hadde jo vært litt kult....

Nei, helt alvorlig, det høres veldig fint ut.

Sort dress til da eller? MØrkegrå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...