Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #1 Skrevet 20. oktober 2006 Bestilte forleden klær fra en butikk som heter TooChic, den kostet litt under 300 kr. Fikk så brev fra Tolldirektoratet, forenklet tollemelding het vel skjemaet jeg måtte fylle ut, og ga de lov til å fortolle for meg. Ettersom jeg forsto kostet det rundt hundrelappen pluss mva. Når jeg hentet pakken på postkontoret betalte jeg ingenting, og det var heller ikke lagt ved faktura. Er det fordi klærne var pakket inn som gave, med pyntebånd og greier? Det er kanskje egne regler for gaver? Eller får jeg regning i posten senere??
Sin Skrevet 20. oktober 2006 #2 Skrevet 20. oktober 2006 Du får regning senere. Det er riktig at man ikke betaler moms på gaver med en verdi på under tusen kroner, men da må det faktisk være en gave.
Gjest Gjest Skrevet 20. oktober 2006 #3 Skrevet 20. oktober 2006 Hvis de virkelig trodde det var gave, altså at det ikke kunne bevises på pakken at det var fra en butikk får du ikke regning.. for riktig som damen over sier.. gaver k an ha en verdi på opptil 1000 (inkl. porto)
Bobeline Skrevet 22. oktober 2006 #4 Skrevet 22. oktober 2006 Bestilte forleden klær fra en butikk som heter TooChic, den kostet litt under 300 kr. Fikk så brev fra Tolldirektoratet, forenklet tollemelding het vel skjemaet jeg måtte fylle ut, og ga de lov til å fortolle for meg. Ettersom jeg forsto kostet det rundt hundrelappen pluss mva. Når jeg hentet pakken på postkontoret betalte jeg ingenting, og det var heller ikke lagt ved faktura. Er det fordi klærne var pakket inn som gave, med pyntebånd og greier? Det er kanskje egne regler for gaver? Eller får jeg regning i posten senere?? ← Det er ikke alle varer som er toll og avgiftsbelagt. Og verdiene på varene kan variere før det kreves toll og avgifter på disse. Ellers er det mulig å unngå toll og avgifter hvis avsender har fylt ut nødvendige papirer som gjør det mulig å motta varer som ikke blir avgiftsbealgt før de når en høyere verdi enn den vanlige avgiftsgrensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå