Gå til innhold

Kake som er rask å bake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen oppskrift på en hvilken som helst kake som er rask og enkel og lage?

Skrevet

Denne er veldig enkel og god! :sikle:

4 egg

4 dl sukker

4 dl mel

2 ts bakepulver

200 g smør

200 g kokesjokolade

Smør og sjokolade smeltes.

Skal stå 10 min. på 180 grader. La kaken bli stående i enda 10 min. i avslått ovn.

Skrevet

Sjokoladerullekake med smørkrem, supergod! :sikle:

3 egg

1 eggehvite

90 g sukker

50 g potetmel

1/2 ts bakepulver

2 ss kakao

Smørkrem:

100 g margarin

175 melis

1 eggeplomme

1 ts vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Pisk egg, eggehvite og sukker til eggedosis. Sikt i potetmel, bakepulver og kakao. Blandes godt. Helles i langpanne kledd med bakepapir. Stekes ved ca. 225 grader i 5 - 6 min.

Legg et fuktet kjøkkenhåndkle over langpannen for at ikke kaken skal bli stiv og vanskelig å rulle sammen. Når den er kald smør utover kremen og rull sammen.

Skrevet (endret)

Når det gjelder tid er det vel ingenting som slår rullekake. Ser du har fått oppskrift på en med sjokolade over her, så da får du den "vanlige" sorten her.

3 egg

75 g sukker

75 g hvetemel

1 ts bakepulver

2 dl bringebærsyltetøy

3 dl kremfløte

Pisk sammen egg og sukker til eggedosis. Sikt i mel og bakepulver. Bre utover en smurt og bakepapirkledt stor langpanne og stek ved 225 grader i 8 minutter. Hvelv kaken utover et sukkerstrødd håndkle og la formen ligge over til kaken er avkjølt. Bre over bringebærsyltetøy og pisket kremfløte og rull sammen fra langsiden.

Endret av Arkana
Skrevet

Tusen takk for raske svar! Skal prøve en rullekake først, selv om jeg husker vi kåla fælt med sammenrullingen sist jeg lagde det (for 15 år siden) :ler:

Jeg er også enig i at muffins er kjappe å lage. Skal prøve alle oppskriftene jeg har fått her etter hvert! Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...