Gjest Gjest Skrevet 12. oktober 2006 #1 Skrevet 12. oktober 2006 Har noen oppskrift på en hvilken som helst kake som er rask og enkel og lage?
Gjest Anneli Skrevet 12. oktober 2006 #2 Skrevet 12. oktober 2006 Denne er veldig enkel og god! 4 egg 4 dl sukker 4 dl mel 2 ts bakepulver 200 g smør 200 g kokesjokolade Smør og sjokolade smeltes. Skal stå 10 min. på 180 grader. La kaken bli stående i enda 10 min. i avslått ovn.
celice Skrevet 12. oktober 2006 #3 Skrevet 12. oktober 2006 Sjokoladerullekake med smørkrem, supergod! 3 egg 1 eggehvite 90 g sukker 50 g potetmel 1/2 ts bakepulver 2 ss kakao Smørkrem: 100 g margarin 175 melis 1 eggeplomme 1 ts vaniljesukker Fremgangsmåte: Pisk egg, eggehvite og sukker til eggedosis. Sikt i potetmel, bakepulver og kakao. Blandes godt. Helles i langpanne kledd med bakepapir. Stekes ved ca. 225 grader i 5 - 6 min. Legg et fuktet kjøkkenhåndkle over langpannen for at ikke kaken skal bli stiv og vanskelig å rulle sammen. Når den er kald smør utover kremen og rull sammen.
Lady_Sharon Skrevet 12. oktober 2006 #4 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Det raskeste man kan lage er muffins:) Kan lages i mange forskjellige smaker. Se http://groups.msn.com/kakeforum/muffins1.msnw for en del oppskrifter på muffins. Endret 12. oktober 2006 av Lady_Sharon
Arkana Skrevet 12. oktober 2006 #5 Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Når det gjelder tid er det vel ingenting som slår rullekake. Ser du har fått oppskrift på en med sjokolade over her, så da får du den "vanlige" sorten her. 3 egg 75 g sukker 75 g hvetemel 1 ts bakepulver 2 dl bringebærsyltetøy 3 dl kremfløte Pisk sammen egg og sukker til eggedosis. Sikt i mel og bakepulver. Bre utover en smurt og bakepapirkledt stor langpanne og stek ved 225 grader i 8 minutter. Hvelv kaken utover et sukkerstrødd håndkle og la formen ligge over til kaken er avkjølt. Bre over bringebærsyltetøy og pisket kremfløte og rull sammen fra langsiden. Endret 12. oktober 2006 av Arkana
Gjest TS Skrevet 13. oktober 2006 #6 Skrevet 13. oktober 2006 Tusen takk for raske svar! Skal prøve en rullekake først, selv om jeg husker vi kåla fælt med sammenrullingen sist jeg lagde det (for 15 år siden) Jeg er også enig i at muffins er kjappe å lage. Skal prøve alle oppskriftene jeg har fått her etter hvert! Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå