Gjest Helene1 Skrevet 9. oktober 2006 #1 Del Skrevet 9. oktober 2006 Hei Jeg er i uke 34 og har den siste tiden hatt voldsomme kramper i foten, leggen eller låret ila natten. Er slik at jeg våkner av det og må ut på gulvet for å strekke ut/tråkke på foten. Noen som vet hva dette kommer av? Er det evt noe "vitaminer" el jeg mangler som gjør at det blir slik? Ikke vært veldig plaget med dette tidligere..... Takk for svar! Helene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 #2 Del Skrevet 9. oktober 2006 Mener å huske at man kan mangle litt Magnesium? (Eller noe sånt. ) Ellers er det ganske vanlig, og kan forebygges ved å sitte og vippe på foten hele dagen, eller rett før du står opp og legger deg. (Strekk foten helt ut, så tærne peker framover, og vipp opp så tærne peker mest mulig mot nesa di. Sprik med tærne når du vipper foten opp. ) Om du vil forebygge vitamin/mineralmangelen, er banan en ting å spise endel av. Det inneholder også masse annet som er bra for gravide. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 9. oktober 2006 #3 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg har av og til kramper i leggene om natta nå, og jeg har lest at det kan skyldes mangel på kalsium. Jeg drikker ikke melk, så nå har jeg kjøpt meg kalsiumtabletter av en type som man kan ta når man er gravid. (Skal ikke inneholde vitamin D. Spør på apoteket og de viser deg de typene du kan velge mellom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 9. oktober 2006 #4 Del Skrevet 9. oktober 2006 Det er nok magnesium du mangler, spis et par tre bananer om dagen så skal det gi seg ganske fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ost Skrevet 9. oktober 2006 #5 Del Skrevet 9. oktober 2006 Har også hørt at B-vitaminer skal hjelpe, så det spiser jeg. Har fortsatt krampe en og annen natt, men har i hvertfall ikke blitt verre av å ta B-vit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 9. oktober 2006 #6 Del Skrevet 9. oktober 2006 Banan fungerer kjempefint det. Og det gjør vippeøvelser også. Både hver for seg, og sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 9. oktober 2006 #7 Del Skrevet 9. oktober 2006 jordmoren min sa spis mye banan. Men om det var magnesium eller kalsium i banan husker jeg ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Coria Skrevet 9. oktober 2006 #8 Del Skrevet 9. oktober 2006 Jeg tok kalsium-magnesium tabletter og det var kjempeeffektivt. Har også hørt at b-vitaminer hjelper for noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 9. oktober 2006 #9 Del Skrevet 9. oktober 2006 Magnesium er et bra tips. Ellers kan du prøve kjerringrådet med å knyte ulltråd rundt anklene! Iflg. min far som aldri har vært gravid, men slet mye med kramper i leggene om natta er dette tingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 9. oktober 2006 #10 Del Skrevet 9. oktober 2006 Man skal visst ikke krølle tærne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Totalya Skrevet 9. oktober 2006 #11 Del Skrevet 9. oktober 2006 Mener å huske at magnesiumtilskudd ikke skal tas uten at det er undersøkt om du mangler det... Men en ekstra banan kan ikke skade :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #12 Del Skrevet 9. oktober 2006 Om en er plaget med krampe; drikk væske. Det er kroppen sin måte å si i fra at en er tørst. Først kommer tørsten (som en ikke legger merke til) deretter bruker kroppen krampe som en "advarsel" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå