Gå til innhold

Kramper om natten

Gjest Helene1

Anbefalte innlegg

Gjest Helene1

Hei

Jeg er i uke 34 og har den siste tiden hatt voldsomme kramper i foten, leggen eller låret ila natten. Er slik at jeg våkner av det og må ut på gulvet for å strekke ut/tråkke på foten. Noen som vet hva dette kommer av?

Er det evt noe "vitaminer" el jeg mangler som gjør at det blir slik? Ikke vært veldig plaget med dette tidligere.....

Takk for svar!

Helene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener å huske at man kan mangle litt Magnesium? (Eller noe sånt. :sjenert: )

Ellers er det ganske vanlig, og kan forebygges ved å sitte og vippe på foten hele dagen, eller rett før du står opp og legger deg.

(Strekk foten helt ut, så tærne peker framover, og vipp opp så tærne peker mest mulig mot nesa di. Sprik med tærne når du vipper foten opp. )

Om du vil forebygge vitamin/mineralmangelen, er banan en ting å spise endel av. Det inneholder også masse annet som er bra for gravide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har av og til kramper i leggene om natta nå, og jeg har lest at det kan skyldes mangel på kalsium. Jeg drikker ikke melk, så nå har jeg kjøpt meg kalsiumtabletter av en type som man kan ta når man er gravid. (Skal ikke inneholde vitamin D. Spør på apoteket og de viser deg de typene du kan velge mellom).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også hørt at B-vitaminer skal hjelpe, så det spiser jeg. Har fortsatt krampe en og annen natt, men har i hvertfall ikke blitt verre av å ta B-vit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Banan fungerer kjempefint det.

Og det gjør vippeøvelser også.

Både hver for seg, og sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnesium er et bra tips.

Ellers kan du prøve kjerringrådet med å knyte ulltråd rundt anklene!

Iflg. min far som aldri har vært gravid, men slet mye med kramper i leggene om natta er dette tingen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at magnesiumtilskudd ikke skal tas uten at det er undersøkt om du mangler det... Men en ekstra banan kan ikke skade :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en er plaget med krampe; drikk væske. Det er kroppen sin måte å si i fra at en er tørst. Først kommer tørsten (som en ikke legger merke til) deretter bruker kroppen krampe som en "advarsel"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...