Gjest Søt Skrevet 28. september 2006 #1 Skrevet 28. september 2006 Sambo og jeg skal en uke på fjellet i midten av nov.. Hvertfall to netter vi skal telte.. Jeg er jo ikke akkurat villmarkens datter, så hva kan burde jeg ha av oppakning? Klær, sovepose ??
liv Skrevet 28. september 2006 #2 Skrevet 28. september 2006 ullklær fra innert til ytterst, samt en sovepose som tåler minusgrader!
Gjest allium Skrevet 28. september 2006 #3 Skrevet 28. september 2006 (endret) I midten av november risikerer dere jo absolutt snø. Er det skitur eller fottur dere tenker på? Du trenger uansett gode, inngåtte sko. Flere par ullsokker. Ullundertøy. Sovepose og liggeunderlag. Lue og votter. Vindtett og vanntett skallbekledning. Telt, kokesaker og sånt går jeg ut fra at turkameraten fikser? Ja, og selvfølgelig en god sekk å bære alt i. Endret 28. september 2006 av allium
Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2006 #4 Skrevet 28. september 2006 Våtservietter, lommelykt og lommekniv. I tillegg til det andre her har nevnt. Og husk å ta med dere utstyr til å gjøre opp bål!
Gjest Søt Skrevet 28. september 2006 #5 Skrevet 28. september 2006 huff.. Jeg har teltet to-tre ganger i livet.. Og det har vært på sommeren, med en storby i nærheten "det er aldri for sent å snu!" jaja.. Da gjør jeg noen innkjøp etterhvert.. Takk for svar!
Gjest Sille Skrevet 30. september 2006 #6 Skrevet 30. september 2006 Min huskeliste når vi skal på telttur: Telt, varm sovepose, stormkjøkken, rødsprit, fyrstikker, regntrekk til ryggsekkene, tykk ullgenser, et par sett ullundertøy + ullsokker, lue, votter, skjerft/hals, lommelykt, foldekniv, førstehjelpssett inkl. gnagsårplaster og smertestillende, kart + kompass, kartmappe, tallerken, bestikk, kopp, våtservietter, termos, evt. lakenpose, liggeunderlag, lommelykt, regntett yttertøy, fjellsko + evt. lettere sko, toalettpapir, pocketbok, fotoapparat, ekstra batteri til lommelykt, toalettsaker: såpe, tannbørste, deo og tannkrem, mobiltelefon, evt. kontanter, billetter, ekstra plastposer. Og ikke minst: mat! God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå