Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #1 Del Skrevet 25. september 2006 Ungene plantet gresskarfrø som de fikk på skolen i vår. Nå er det kommet to store grønne gresskar på disse plantene. Men hva i all verden bruker jeg dem til?? Oppskrifter og fremgangsmåte trengs sårt....hadde vært greit med noe som ungene selv liker. Husker selv syltede gresskar fra jeg var liten - grøss og gru! Finnes det noe alternativ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #2 Del Skrevet 25. september 2006 Frøene kan iverfall tørkes og brukes som snop, eller i frokostblanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. september 2006 #3 Del Skrevet 25. september 2006 Du kan lage pai, gryte, omelett f.eks. Hvis du går til Google og søker på gresskar + oppskrift, så tenker jeg du får noen tusen treff. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. september 2006 #4 Del Skrevet 25. september 2006 Mener min mormor pleide lage en slags gresskar-marmelade/-chutney som ble brukt som tilbehør til middag. Hun er dessverre borte nå så jeg får ikke spurt henne, men kanskje noen andre her har oppskrift på noe sånt? - jeg skal i hvert fall spore opp kokeboken etter mormor og kopiere fra den for hun laget så mye spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colargol Skrevet 25. september 2006 #5 Del Skrevet 25. september 2006 Selv om det er ca 4uker til så er det jo ikke såå lenge til Halloween! Jeg har skjært ut gresskar til det bruket før og da har vi laget syltetøy og pai av innmaten. Kan jo være gøy for barna å hjelpe til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. september 2006 #6 Del Skrevet 25. september 2006 Pai er vel klassikeren. Ellers fikk jeg frokostpannekaker med gresskar en høst vi var i Florida. Om det ikke fristende, så kan du google på recipe og pumpkin, det gir 5 millioner treff, så da burde det vel være nok til en hver smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 26. september 2006 #7 Del Skrevet 26. september 2006 gresskarsupppe er kjempegodt, søk etter oppskrifter! Og ovnsbakt, veldig godt til kylling og kalkun. Skjær i passe biter, strø onver salt, pepper, bittelitt sukker og kanel, bak i ovn evnt sammen m potet og andre grønnsaker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pulverheksa Skrevet 26. september 2006 #8 Del Skrevet 26. september 2006 Syltet gresskar er nydelig som tilbehør til kjøtt og fisk. Fikk servert syltet gresskar til kjøttkaker, i sommer og de forsvant kjappere enn kjøttkakene Hun hadde brukt oppskriften over, men uten nellikspiker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå