Gå til innhold

Gresskar - hva bruker jeg det til?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ungene plantet gresskarfrø som de fikk på skolen i vår. Nå er det kommet to store grønne gresskar på disse plantene. Men hva i all verden bruker jeg dem til?? Oppskrifter og fremgangsmåte trengs sårt....hadde vært greit med noe som ungene selv liker. Husker selv syltede gresskar fra jeg var liten - grøss og gru! :overrasket: Finnes det noe alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener min mormor pleide lage en slags gresskar-marmelade/-chutney som ble brukt som tilbehør til middag. Hun er dessverre borte nå så jeg får ikke spurt henne, men kanskje noen andre her har oppskrift på noe sånt?

- jeg skal i hvert fall spore opp kokeboken etter mormor og kopiere fra den for hun laget så mye spennende! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det er ca 4uker til så er det jo ikke såå lenge til Halloween! :)

Jeg har skjært ut gresskar til det bruket før og da har vi laget syltetøy og pai av innmaten. Kan jo være gøy for barna å hjelpe til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pai er vel klassikeren. Ellers fikk jeg frokostpannekaker med gresskar en høst vi var i Florida. Om det ikke fristende, så kan du google på recipe og pumpkin, det gir 5 millioner treff, så da burde det vel være nok til en hver smak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gresskarsupppe er kjempegodt, søk etter oppskrifter! Og ovnsbakt, veldig godt til kylling og kalkun. Skjær i passe biter, strø onver salt, pepper, bittelitt sukker og kanel, bak i ovn evnt sammen m potet og andre grønnsaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltet gresskar er nydelig som tilbehør til kjøtt og fisk.

Fikk servert syltet gresskar til kjøttkaker, i sommer og de forsvant kjappere enn kjøttkakene :)

Hun hadde brukt oppskriften over, men uten nellikspiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...