Miracl3 Skrevet 12. september 2006 #1 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg tenker å dra dit i desember. Bør jeg bestille hotell på forhånd? Har du vært på noen av hotellene på øya? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2006 #2 Del Skrevet 12. september 2006 Jeg har vært der et par ganger, men har ikke vært der etter tsunamien.. Så jeg vet ikke hvordan det er der nå. Vet at de bungalowene jeg bodde på sist ble helt ødelagt av bølgene. Det går fint å dra dit uten å ha hotell på forhånd. Men hvis du ønsker å bo et spesielt sted så er det like billig å bestille på forhånd. Du tjener nok ikke noe særlig på å vente med å bestille. Begge gangene jeg har vært der har vi bodd på hoved stranda, og det har vært veldig greit. Anbefaler ellers å leie long-tail båt for en dag og dra rundt Phi Phi Ley og Phi Phi Don. Et besøk på "The Beach"-stranda er også verdt et besøk. Husk å ta med snorkleutstyr, livet under vann er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglad Skrevet 12. september 2006 #3 Del Skrevet 12. september 2006 Hvis du har tenkt å tilbringe jula der, så kan det tenkes at du bør bestille på forhånd. Ellers er det å få seg tak over hodet ganske enkelt i store deler av Thailand. Har også vært på Phi-Phi før tsunamien, så jeg vet ikke noe om hvordan det er der nå. Snorkling er et godt tips, men "the beach"-stranda var en skuffelse. Massevis av båter som kom inn og slapp løs hundrevis av turister, ikke mye idyll og rolige forhold der nei..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2006 #4 Del Skrevet 13. september 2006 I desember i fjor innførte myndighetene en avgift på 200 bath som alle besøkende måtte betale når de kom i land i Maya Bay (Der The Beach ble innspilt) Dette resultere i at svært få går i land. Vi var rundt 15-20 mennesker (pluss en mann i uniform som tok betaling for billettene) på stranden, mens det langt ute i åpningen lå nesten 50 båter med fotograferende turister. Det var deilig å ha stranden (nesten) for seg selv, og Maya Bay er utrolig vakker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 15. september 2006 #5 Del Skrevet 15. september 2006 Var der i 96 og 98, da var det nydelig idyll og barfotliv(ton sai). Tilbake en tur i 03, men da var det blitt overutbygd, altfor masse folk og masete. men vi fant en liten perle ved ao ran tee hos en dame som het POO( eller noe lignende) Eg vil anbefale deg KOh Lanta, deilig øy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maja_83 Skrevet 15. september 2006 #6 Del Skrevet 15. september 2006 Vi skal også reise til phi phi, koh lanta, ao nang, krabi osv. i desember. Og siden jeg av person er veldig glad i å planlegge på forhånd er jeg litt usikker på hvordan det skal gå å reise på øyene uten å ha forhåndsbooket overnatting... Vet at det ikke er noe problem ellers i året, men dette er jo høysesong... Så dere som har vært der i desember, ville dere tatt sjansen å bare øyhoppet uten sted å bo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglad Skrevet 15. september 2006 #7 Del Skrevet 15. september 2006 Har en venn som ankom Phuket lillejulaften, og det eneste han fant seg, var et usedvanlig shabby gjestehus midt inne i Phuket by. Pengeboka tillot ikke de andre ledige alternativene, som var 5-stjernes luksus med høysesongpriser.... Så akkurat de tre-fire dagene rundt juletider hadde jeg ville safe. Ellers er det ikke noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2006 #8 Del Skrevet 15. september 2006 phiphi islands er veldig fint, men det er jo bare svensker og nordmenn der nå.... Litt sånn mallorca, kreta liknende... Og alt av liv under vann er ødelagt av tsunamien, så du kan vel egentlig legge snorkleutstyret hjemme. Ellers ser mana ingen ting til tsunamien der. vil heller anbefale kho chang eller kho samui, mye mere variert turisme, masse thailandske turister, fantastiske strender, billigere, og knallbra snorkling. rett og slett mere thailand da... Var begge steder for noen måneder siden, og ville heller anbefale å dra hit framfor phiphi områdene. Men begge deler er altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amygdala Skrevet 15. september 2006 #9 Del Skrevet 15. september 2006 Jeg var der i februar 2004, altså før tsunamien. Likte meg godt der, men som noen av de andre sier så er det godt utbygget (vet ikke hvordan tilstandene er der nå, etter tsunamien). Vi bodde også på hovedstranda/strendene, veldig kjekt. Vi reiser til Thailand igjen neste år, men kommer nok da til å reise innom Koh Chang og kanskje Koh Lanta, hører så mange skryter av stedene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2006 #10 Del Skrevet 17. september 2006 phiphi islands er veldig fint, men det er jo bare svensker og nordmenn der nå.... Litt sånn mallorca, kreta liknende... Og alt av liv under vann er ødelagt av tsunamien, så du kan vel egentlig legge snorkleutstyret hjemme. Ellers ser mana ingen ting til tsunamien der. ← Akkurat det der stemmer nok ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. september 2006 #11 Del Skrevet 19. september 2006 når jeg var på phi phii 2004 var det så tett med båter at jeg ikke fikk plass til å gå ut og bade en gang..skikkelig turist plas! helt forferdelig! ohi phi funker greit for en dagstur men ikke å bo der lenge! urk.. heller koh samui..styr unna phuket.. koh phan ngan og koh Tao er også fint.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miracl3 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for mange svar Skal se litt på Koh Lanta i stedet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest squeeky Skrevet 19. september 2006 #13 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg var der i sommer, og Phi Phi er bygget opp igjen. Turistene har så smått begynt å komme tilbake, det er ikke så mye hoteller der enda heller. De har også en del småhus som jeg så en del familier bodde i... Jeg mener ikke at du skal bekymre deg for å reise dit...det er ikke så mye å ta seg til der, men det er et idyllisk sted hvor du få fred og ro for innpåslitne dress selgere... Jeg var på snorkeltur, og besøkte en liten herlig øy...ta deg turen. Det er verdt det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå