Gå til innhold

Foundation/pudder - hva er best

Tulla2

Anbefalte innlegg

Er ikke vant til å sminke meg, men har lyst å begynne litt for egen velværes skyld :oops:

Derfor lurer jeg på hva jeg bør ha over dagkremen? hva er det vanligste og beste?

Har jo sett en del som jeg tror har pudder i ansiktet og er man nær nok så vises det veldig godt - synes ikke det ser bra ut.

Har blandingshud (megey sensitiv i flg hudpleier), hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig foretrekker jeg foundation fremfor pudder, da jeg har en litt tørr hudtype..

Prøv deg litt frem, finn ut hva som passer deg og din hudtype best (du kan også gjerne ta kontakt med et parfymeri for råd og veiledning)

Det som iallefall er veldig viktig ved valg av foundation/ pudder er at du plukker ut farger og nyanser som står i stil til din hudtype. Velg heller en litt lysere nyanse fremfor en mørkere..

Skjoller og "streker" er avskyelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Flora - velg en foundation som er en tone lysere enn din egen hudfarge. Deretter kan du bruke pudder. Solpudder er genialt. Da kan du velge om du bare skal ha pudder på kinnene (som rouge) eller over hele ansiktet. Solpudder (eller bronsepudder, som noen kaller det) frisker opp vinterblek hud.

Selv bruker jeg foundation fra Lancôme og solpudder fra Art deco. Disse synes jeg er bra!

Klemmer fra Eminel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...