Gå til innhold

Han sier ...

Bekkeblom

Anbefalte innlegg

Jeg har flytta inn i huset til en mann. Han har det ikke så ulikt sånn jeg sjøl ville hatt det, men enkelte ting må jo vike hvis det skal bli plass til mine saker. Han sier jeg får frie tøyler til å gjøre som jeg vil, men hver gang jeg flytter på noe så blir det en helvetets diskusjon hvor jeg virkelig må være god for alle argumenter jeg kan komme opp med. Argumenter som at "jeg liker dette bedre" holder i hvert fall ikke! Lyset, rotete, fullt, hindrer ... alt dette må tenkes på før jeg forandrer på noe som helst.

Jeg holder på å gå på veggene ( ;) ), og trenger gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjøre ommøblering i fellesskap, og ikke når han er borte så han kommer hjem til "forandringer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde spurt om han var sikker på at han ville ha meg og mitt der? Hvis han hadde bekreftet at han ville det, hadde jeg fulgt Titti's råd....... :) Lykke til :klem:

Endret av Nita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det der kjenner jeg igjen. :frustrert:

Jeg flyttet inn hos en mann. Du kan trygt si at huset var bebodd før jeg flyttet inn. Loft og kjeller var fullt. Alle rom mer eller mindre møblert. Fargene på veggene gitt. Bildene hang der.

Jeg fikk kjempeproblemer. Huset føltes aldri som mitt. Reolen i stua var full. Jeg ba om å få en rad. Joda, det skulle jeg få, men den ble aldri ryddet av ham. Fikk fjernet en del bilder, men mine passet ikke inn. Jeg hatet fargen i stua, men fordi det ikke var mitt hus så ville jeg selvfølgelig ikke bekoste oppussing. Fargen ble.

Jeg hadde ingen ro der. Kunne ikke som tidligere tenne masse stearinlys i stua, ta en glass rødvin og kose meg i sofaen med ei bok. Jeg fant ikke roen.

Jeg bor ikke i det huset lenger. Da jeg etter eget valg flyttet så tok han å malte om stua fra en veldig mørk farge til en lys en. Ny reol. Pusser opp resten av huset også.

Du MÅ skaffe deg en plass i huset du bor i. Foreslår at dere ev. maler om stua (dersom mulig). Alle møbler rydde ut og så bestemmer dere hva som skal inn igjen. Det samme gjelder bilder, bøker, pynteting osv.

Gjør det samme i andre rom som er viktige for deg.

Dersom dere har mulighet så la han få seg et eget "kontor" hvor han kan ha sine ting som du ikke ønsker å ha i fellesrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjøre ommøblering i fellesskap, og ikke når han er borte så han kommer hjem til "forandringer"?

Av og til glemmer man det opplagte, menn HATER generelt forandringer :sjarmor: Men helt ærlig, jeg har prøvd det også, da "passer det ikke akkurat nå" og "skal vi ikke tenke på dette før vi gjør noen forandringer som vi kanskje må gjøre om igjen seinere?". Derfor har jeg også prøvd overraskelsesmetoden.

Men hvorfor i all verden sier han én ting og mener en annen, det høres jo helt jentete ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor i all verden sier han én ting og mener en annen, det høres jo helt jentete ut!

Som deg har jeg også særdeeeles store problemer med "mixed messages"!

Når jeg flytta inn til gubbens stooore (host-for-faen) leilighet så var den tyypisk ungkarsleilighet. Møbler kjøpt på fretex, elg i solnedgang (nesten. var en hest :ler:) og en potteplante som sto i et hjørne og hyylte etter vann ("gi meg vann, gi meg øl, gi meg hvaaasomheeelst-tilstand var den i")

Han sa som så at "har ikke SÅ go' peil på interiør så du kan jo gjøre det beste ut av det". Første som gikk var den forbaska hest'n i solnedgangen. Urk!! Han stussa litt og sa "ja, det var egentlig bildet etter moder'n da...."

Nuvel sa jeg - da må du si til meg HVA du ønsker skal være her...og HVA som ikke gjør noe blir forandra på!!! Du kan ikke si gjør hva du vil og SÅ i etterkant begynne å sutre-putre når jeg gjør forandringer. Oki vennen??? (også sussa jeg han) hehe...

Nå gjorde jeg ikke SÅ mange forandringer da....vi kasta ut soffa'n fra atten-hundre-og-brød-mangel og kjøpte heller ei ny sofa ilag. Hesten i sol ble satt på en bod, men når vi flytta inn i egen kåk ble bildet hengt opp på arb.rommet hans. Det HAR mye affeksjonsverdi for ham og det respekterer jeg 100%!!! (sjøl om det er stygt som arvesynden) Nye gardiner kom opp, og vegger fikk seg et nytt strøk med maling for å freshe opp den stoooore :ler: kåken... Føltes mye bedre da og litt mer "mitt også" :)

Vegger ble malt om i farger som vi ENIGHET kom fram til. Møttes på midten - so to speak. Han har ikke - og det innrømmer han glætt - særlig gode og kreative evner og det å se hva som er pent på veggen mht farger....

Så, det du vel må gjøre - er å si til deg i KLAR tale hva han ønsker. Han kan jo ikke si "du har frie tøyler" og SÅ i etterkant komme med sutring. Virker litt kjerring ja :ler:

Ønsker deg og dere lykke til. Ikke no' kult å flytte inn til din kjære - hvis stemninga er litt uggen pga dine stooore forandringer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest spetakkelet

å dette var en ufattelig god trøst for meg. Sånn har jeg hatt det i 1 år, men jeg legger ikke et "f.... hår" i mellom for å si min mening heller da.. det har gått en kule varmt mer en 10 ganger og vi er langt fra i mål.. En stund så hele huset ubebodd ut faktisk... det var... så ufattelig flaut å ha folk på besøk for de sa: jaja her var det ryddig... saken var den at jeg ryddet bort hans ting og sa.. får ikke mine ting være fremme så skal ikke dine heller være det..

Merkelig at det skal være så jævli slitsomt å flytte sammen med noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...