Gå til innhold

Hva er vanlig lønn i butikk?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_June_*
Skrevet

Jeg tjente 108 kr/t i butikk helt fra jeg var 16 år, og fikk tilbud om det samme nå når jeg er 22, sist jeg jobbet i butikk. Det virker som om mange har ganske mye mer i lønn i en slik jobb. Kommer det an på bransje?

Hva tjener dere som jobber i butikk i grunnlønn?

Skrevet

jeg jobber i en klesbutikk og har bare 102 kroner timen. ikke spesielt bra nei... i tillegg får vi 0,5 % provisjon av eget salg. så i gjennomsnitt har jeg kanskje 105 kroner timen.

har heller ikke kvelds og helgetillegg (begynner å lure på hvorfor jeg fremdeles jobber der, vil ha en annen jobb).

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 130 kroner timen. Jobber ikke kvelder og helger, men hadde fått tillegg for det.

Skrevet

Jeg har 108,5 kr timen i grunnlønn som ass.butikksjef. Men har en veldig god bonus som veier opp da :)

Gjest Gjest_June_*
Skrevet

Hvordan er det med forskjellene etter bransje?

Jeg har inntrykk av at spesielt klesbransjen har ganske dårlig lønn... Hvordan er det med elektro, eller andre bransjer?`

Skrevet

Elektro har ofte provisjonssalg, mens leketøysbransjen, matvare og kiosker vet jeg har like dårlig som beskrevet over her.

Skrevet (endret)

Jeg har ca 110 kr/t, når jeg jobber i bokhandel. Får ekstra på kvelder og i helger.

Endret av Caro
Skrevet

jeg jobber i en matvarebutikk. der går man etter tariff og ansinitet. egentlig så hadde jeg 102 (noe sånn) men gikk opp til 107 når jeg leverte studiekompetanse beviset. tror jeg enda ligger på rundt 107 kr timen. så er det mye tillegg! ub1, ub2, ub3, det er tilleggene man tjener på! eks lørdagskveld etter kl 6 så er det rundt 160-170 tror jeg..

Skrevet

jobber i elektrobutikk uten provisjon. får 107,98 fast i timen + ub1 21 kr etter kl 1800 på hverdager + ub2 42 kr etter kl 2000 på hverdager. i helgene er det ub2 etter kl 13 og ub3 84 kr etter kl 1800. men da stenger det til gjengjeld kl 1800 :P

Skrevet

har jobbet 4 år i samme butikk og har 110 kr timen. Har høyere utdannelse (uten at det gir noen uttelling på lønna).

Skrevet

Jeg jobber per nå i to matbutikker. Har jobbet i servicenæringen i ti år.

Butikk 1: har jobbet der i tre og et halvt år. Begynte på 105 kroner timen, har nå 120 kroner timen. Null tillegg på kveld, ti kroner timen tillegg på helg.

Butikk 2: nylig startet, samme kjede som butikk 1. Lønn på 118 kroner timen. 20 kroner tillegg på kveld, 40 på helg.

Tror det varierer veldig fra butikk til butikk, og fra kjede til kjede, hvilken lønn du får.

Skrevet

Vår butikksjef i klesbutikk tjener 390 000,- i året. Hun er 30 år og har ingen utdanning. Hun er flink med folk og alltid blid. :):klappe:

Skrevet

Jeg jobber også i elektrobutikk og har 112.50 i timen, har nettopp fått lønnsøkning...

Hos oss starter Ub3 på lørdagen klokken 1600... Slik har det vært de stedene jeg har jobbet, og mine venner har også hatt det slik...

jobber i elektrobutikk uten provisjon. får 107,98 fast i timen + ub1 21 kr etter kl 1800 på hverdager + ub2 42 kr etter kl 2000 på hverdager. i helgene er det ub2 etter kl  13 og ub3 84 kr etter kl 1800. men da stenger det til gjengjeld kl 1800 :P

• 2 år senere...
Skrevet

Hei, hei. Når dere er på temaet butikk, Jeg lurer meg om jeg skal skrive et søknad til XXL Sport & Villmark. De trenger en kassemedarbeider. Men først interesser meg egentlig hva man kan tjene på en sportkjede. Fordi nå jobber jeg som renholder, en veldig kjedelig jobb, men veldig bra betalt (138kr/t). Og nå vet jeg ikke om det lønner seg å bytte jobben bare på grunnen at den ene jobben er litt kjedelig.

Kanskje kan dere hjelpe meg?! :skravle:

hilsen Conny

Skrevet

tjener ca 120 per time, jobber i dagligvarebutikk.

Skrevet

gå inn på www.butikksjef.com

der er det liste over tarifflønna.

er vel fra 119-145 kr trur jeg

Gjest Infralove
Skrevet

Då eg var butikkmedarbeidar, tente eg 107kr. Då var eg 18 år. Det var matbutikk.

Skrevet (endret)

.

Endret av Fantomina
Skrevet

Som 21 år og nyansatt i klesbutikk tjente jeg 119,38 i timen + tillegg og bonus som gjorde at det ble i snitt 140 kr timen. Da jeg ble 22 steg jeg til 144 i timen + bonus/tillegg som ble ca 160 i timen.

Skrevet
Som 21 år og nyansatt i klesbutikk tjente jeg 119,38 i timen + tillegg og bonus som gjorde at det ble i snitt 140 kr timen. Da jeg ble 22 steg jeg til 144 i timen + bonus/tillegg som ble ca 160 i timen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...