Gå til innhold

tips til storbyferie en helg?

Gjest Gjest_hege_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hege_*

meg og kjæresten var tre dager i london i april, og hadde det kjempe fint! siden vi begge jobber i sommer blir det ikke mye tid til en lang ferie, og har derfro lyst til å reise på en lignende tur til en annen storby.. noen som har forslag? vi er 22 år, så ikke noe pensjonist sted, men trenger heller ikke være noe veldig ungdomsted.. tenker mest til høsten.. oktober kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *kosejoker*

Hadde tenkt å foreslå London, men i og med at dere har vært der for ikke lenge siden er kanskje ikke det like interessant. Men jeg er storfornøyd med Praha, nydelig by med nydelige mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Roma og Paris er klassiske destinasjoner som er verdt et besøk. Dersom dere skal reise i oktober er det kanskje best å satse på Roma for jeg antar at været er bedre der enn i Paris på den tiden. Min kone og jeg var i Roma ifjor og det er en flott by...mye å se, mye historie og god italiensk mat og rødvin selvfølgelig ;) Jeg har lagt ut et reisebrev med bilder og linker på min hjemmeside http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Kanskje du kan bli inspirert av å lese det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg digger Lisboa :) Vakkert og romantisk, masse morsomme utesteder og bra shopping. Er vel den billigste hovedstaden i vesteuropa også om det betyr noe. I oktober kan dere også regne med å få deilig vær.

Har vært i Praha og Paris og oktober tidligere og det har vært hyggelige men kalde opplevelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Barcelona? Nydelig og romantisk by, mye å se uansett interesser, bra shopping og jeg kan anbefale en super restaurant for romantisk gourmetmiddag og utsikt over byen om du er interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barcelona og Lisboa er herlige steder.

(Men så har jeg ikke prøvd så mange av de andre som er nevnt her.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Køln, Berlin, Hamburg eller Düsseldorf!

Tyskland er billig, Norwegian og Germanwings flyr dit, alle byene er store, har mange utesteder og shoppingmuligheter, i tillegg til museer og gater man kan vandre rundt i timesvis og bare titte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brüssel er kjempeflott! Det samme er Praha, har vært der 2 ganger. Krakow er også en kjempefin by. Skal ei uke til Barcelona ei uke nå snart, så regner med det blir alle tiders det også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...