Gjest Gjest_Lydia_* Skrevet 20. juli 2006 #1 Skrevet 20. juli 2006 Hei! Jeg vet at dette høres utrolig dumt ut, men jeg kan ikke lage mat i det hele tatt og trenger hjelp Jeg skal grille laks i morgen i form av grillspydd med med blant annet paprika, løk og tomat. Hva slags krydder skal jeg bruke? Jeg har søkt rundt omkring og det står at laksen skal pensles med olivenolje og som krydder brukes det kun salt og pepper... det synes jeg blir for kjedelig. Jeg er veldig glad i Tandoori. Kan jeg bruke det? Jeg tar gjerne i mot tips
Arkana Skrevet 20. juli 2006 #2 Skrevet 20. juli 2006 Pensle med en blanding av 2 ss olje, 2 ss honning, 1 ts sennepspulver og 2 ts soyasaus. Olje blandet med malt spisskummen, paprikapulver og litt chilipulver er også godt. Og du kan fint bruke tandoori-krydder til grillet laks.
Gjest Frk Åberg Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg syns laksen er best med masse sitron og pepper. Men man kan jo ha på det meste egentlig. Pesto er sikkert godt på.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Jeg pleier å marinere laks i olje, soyasaus, søt chilisaus, finhakket hvitløk, chili, ingefær og lime før grilling. Synes det er bedre å grille den i stykker enn på spyd, men det er en smakssak. Ikke grill den for lenge, laks er best med en saftig, rosa kjerne.
danseløva Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Ja du kan jo marinere dem men du bør vel kansje dekk dem til med folie for at ikke fisken skal gå i stykker. Ellers når det gjelder krydring kan du vel krydder alt etter smak og behag. Da får du også en god kraft i tillegg
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Ja du kan jo marinere dem men du bør vel kansje dekk dem til med folie for at ikke fisken skal gå i stykker. Ellers når det gjelder krydring kan du vel krydder alt etter smak og behag. Da får du også en god kraft i tillegg ← Den går ikke i sykker når jeg marinerer med syre (lime) og salt (soyasuas). Begge disse er med på gjøre fisken fastere. Men ikke snu stykkene før den har fått skikkelig stekeskorpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå