Gå til innhold

Sette poteter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant en pose med poteter i kjelleren som jeg hadde glemt av. Nå var det masse groer på dem. Er det noen som vet om jeg kan sette dem ut i jorda da? vil det da komme nye poteter av dem, eller er det kanskje for sent på året kanskje?

Gjest Hedda Gabler
Skrevet

Det er vel strengt tatt litt sent, men har du jord og bor bra til kan du jo prøve?

Skrevet

Tror jammen meg jeg at jeg skal prøve i morgen jeg, er jo ikke mye annet jeg kan bruke de potetene til allikevel. Det blir spennende å se.

Gjest gjest1
Skrevet

Det bør helst være norske poteter.

Poteter har mange sykdommer og tror det er ulovlig å sette ukontrollerte poteter.

Er ikke sikker på dette, men mener å ha lest det et sted, kanskje på mattilsynets sider.

• 11 måneder senere...
Gjest rofle
Skrevet
Det bør helst være norske poteter.

Poteter har mange sykdommer og tror det er ulovlig å sette ukontrollerte poteter.

Er ikke sikker på dette, men mener å ha lest det et sted, kanskje på mattilsynets sider.

Hehe, ulovlig å sette ukontrolerte poteter? Den tror jeg du må lengre ut på landet med.. Hvem kontrollerer om de satte potetene er kontrollert, og hvordan i huleste heiteste ser de om potetene er kontrollert? (Hmm, kanskje poteter har serienummer?)

Sett potetene, se hva som skjer. Men hvis potetkontrollørene kommer kan du for sikkerhets skyld skynde deg å grave dem ned :D :sprettoy:

Gjest =tentacle=
Skrevet
Hehe, ulovlig å sette ukontrolerte poteter? Den tror jeg du må lengre ut på landet med.. Hvem kontrollerer om de satte potetene er kontrollert, og hvordan i huleste heiteste ser de om potetene er kontrollert? (Hmm, kanskje poteter har serienummer?)

Sett potetene, se hva som skjer. Men hvis potetkontrollørene kommer kan du for sikkerhets skyld skynde deg å grave dem ned :D :sprettoy:

Aner ikke om det er ulovlig å sette vanlige butikkkjøpte poteter, men hvis det er det, er vel ikke hovedsaken om man kan bli straffet, men om man sprer plantesykdommer som kan ødelegge avlinger?

Tror det er mange som ikke akkurat sender varme tanker til den lure sjelen som innførte brunsneglen i et parti med planter, og som nå er årsak til at kilovis av disse sneglene kan finnes i hver enkelt hage over store områder.

Skrevet

Jeg setter alltid poteter i verandakassa. (den er stor nok til det) I fjor satte jeg potetene litt sent, i juli, høstet dem da i oktober, rett før frosten kom. Det gikk helt fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...