Gjest stina Skrevet 8. juli 2006 #1 Del Skrevet 8. juli 2006 hei. jeg har en liten pode på 1 år, og jeg må selvsagt kjøpe regntøy til ham. men hva med meg? jeg har vert inne på noen sider hvor det selges regntøy men det meste er enten oransje eller svarte og det meste er usmakelig. Men var innom en side hos stormberg og der var det fint regntøyi retro stil, en kunne få det enten i vårgrønt,gult eller lyseblått. Så jeg har tenkt på å kjøpe det kansje. Men lurte på om noen hadde erfaring med det og om det holder mål? Håper på inspill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #2 Del Skrevet 8. juli 2006 Stormberg er et bra merke, og holder absolutt mål. Jeg ville likevel anbefalt og kjøpe en allværjakke i vannavstøtende og vindtett matriale som f.eks. gore tex. Den har mye flere bruksområder, lettere og behageligere og ha på, og man blir ikke klam! OG den er like tett som regntøy! I regntøy blir man fort varm og klam, da dette sjelden puster! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miloine Skrevet 8. juli 2006 #3 Del Skrevet 8. juli 2006 Jeg har en kjempefin regndress fra Helly Hansen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Del Skrevet 8. juli 2006 Europris hadde akkurat tilbud på regntøy hvis jeg ikke husker feil... 39 r del ellero? sikkert ikke super kvalitet.. men super pris! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #5 Del Skrevet 30. juli 2006 Sjekk ut www.aprilrain.fi Her er det stort utvalg av regntøy i masse fine farger...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2006 #6 Del Skrevet 30. juli 2006 Stikk innom en sportsbutikk å se. Her kan du finne regntøy som er ser ok ut og som er pustende slik at du ikke blir sånn regntøysklam. Koster litt, men da har du også regntøy for årevis framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. juli 2006 #7 Del Skrevet 30. juli 2006 Stormberg har godt rykte, så vidt jeg vet. Men jeg ville også anbefale en allværsjakke med gortex (eller lignende) stoff. Jeg skulle kjøpe regnjakke for noen år siden, men endte opp med en allværsjakke istedet, og jeg angrer ikke. Et av de mer nyttige plaggene jeg har kjøpt. Den er vannavstøtende, og egentlig ikke fullstendig regntett, men jeg bor et sted hvor det kan regne mye, og har aldri blitt våt. Jakka kan jeg også bruke til skigåing om vinteren, når det blåser litt, uten å regne, og hvis det er litt kaldt om høsten. Jeg syns regntøy blir mer klamt, særlig hvis man skal bedrive aktiviteter som rask gange eller sykling i regnvær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 30. juli 2006 #8 Del Skrevet 30. juli 2006 Ikke glem at GORE TEX er vann avstøtende, kun en membran under det ytterste stoffet, og er IKKE VANNTETT, dette gjelder oxo sko. Det brukes ofte slik at stoffet PUSTER bedre. Alle vet jo at i regntøy blir man rå, fordi oljestoffet ikke puster. Sølvkroken har oxo ok regntøy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 30. juli 2006 #9 Del Skrevet 30. juli 2006 Ikke glem at GORE TEX er vann avstøtende, kun en membran under det ytterste stoffet, og er IKKE VANNTETT, dette gjelder oxo sko. Det brukes ofte slik at stoffet PUSTER bedre. Alle vet jo at i regntøy blir man rå, fordi oljestoffet ikke puster. Sølvkroken har oxo ok regntøy... ← Joda, men jeg har vært ute i høljende regnvær i flere timer uten å bli våt i min jakke. Da er den vanntett god nok for meg, selv om den strengt tatt bare er vannavstøtende. Har vasket den én gang, kanskje den ikke er like god etter flere vask, det vet jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #10 Del Skrevet 30. juli 2006 Joda, men jeg har vært ute i høljende regnvær i flere timer uten å bli våt i min jakke. Da er den vanntett god nok for meg, selv om den strengt tatt bare er vannavstøtende. Har vasket den én gang, kanskje den ikke er like god etter flere vask, det vet jeg ikke. ← Da kan du jo impregnere den. Det gjør de med slike jakker før de selges, men det må gjøres på nytt etter vask. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. juli 2006 #11 Del Skrevet 30. juli 2006 Lurer også på dette, så hooker den opp på mine innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå