Gjest Telma Skrevet 4. mai 2006 #1 Skrevet 4. mai 2006 Heisann, fortsatt på titt etter et flott/idyllisk lokale i Oslo området...noen som har hatt bryllupsfest på RESTAURANTEN PÅ NORSK FOLKEMUSEUM på Bygdøy? festlokale ser flott ut på bildene, men noen som har noe å fortelle om dette stedet. Hvordan er det ute der og finnes det uteområder for drink før middagen? Andre forslag mottas gjerne!
Raringen Skrevet 1. juni 2006 #2 Skrevet 1. juni 2006 Hei Telma. Litt sent svar, men du er her kanskje fortsatt? Jeg har ikke selv brukt restauranten på norsk folkemuseum, men har mange ganger brukt catering fra Tåsen og Grefsen Catering, som vel nå driver kjøkkenet der. De er leid inn til vårt bryllup. Jeg vet de lager fantastisk mat, er pålitelige og bruker bare de beste råvarer, så jeg kan bare lene meg tilbake og slappe av. En mindre ting å bekymre seg over på dagen.
Raringen Skrevet 1. juni 2006 #3 Skrevet 1. juni 2006 Her er forresten linken: http://www.norskfolkemuseum.no/restauranten
Gjest Gjest_Thelma_* Skrevet 1. juni 2006 #5 Skrevet 1. juni 2006 Takk skal du ha...tenker enda på det - klarer bare ikke å finne riktig lokale. Jeg har ikke sett stedet enda. Hvor er din fest raringen?
Raringen Skrevet 1. juni 2006 #6 Skrevet 1. juni 2006 Etter mye om og med ble det til at vi gifter oss i mitt barndomshjem. Vi var så sent ute med planleggingen, at alle restauranter, etc var fullbooket. Men det gjør ikke meg noe, for jeg kan ikke tenke meg noe finere enn å gifte meg hjemme.
Raringen Skrevet 1. juni 2006 #7 Skrevet 1. juni 2006 Hva slags kriterier har du for utvelgelse av sted? Og hvor mange regner du med å invitere? Vi brukte masse tid på å "saumfare" restauranter, etc. Ville ihvertfall sjekket ut Hvalstrand bad (fantastisk utsikt, og kjempegod mat) og Stratos (ligger i en toppetasje ved Youngstorget. Skal være dyrt å leie, men verdt pengene). Sjekk også Eckbo Selskapslokaler og Risvollen. Men, som sagt, disse stedene er helt avhengig av hvor mange dere planlegger å være, samt hva som er budsjettet deres. Lykke til!! Bryllup er gøy
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2006 #8 Skrevet 1. juni 2006 Hvordan er det ute der og finnes det uteområder for drink før middagen? ← Fint luftig, isolert fra innsyn og uteplass for drinker.
Gjest Telma Skrevet 2. juni 2006 #9 Skrevet 2. juni 2006 Hei Raringen - høres veldig flott ut å ha det hjemme om man har mulighet - kan få det slik man vil. Har også tenkt på det, men det passer seg ikke helt av ulike grunner. Vi skal ha rundt 80 gjester...plus/minus. Jeg har veldig spesielle meninger og kan være vanskelig, men jeg har lest at Hvalestrand og mange lokaler er så oppdelt og vanskelig å få til så mange gjester der....ikke interessert i Eckbo og Statos er flott, vært der på fest før, men vil ikke ha det midt i byjungelen. Ute etter stort, åpent rom hvor middagen kan være Uteareal/idyllisk hvor man kan ha drink/champagne men musikk når gjestene kommer Gjerne et sted hvor vi kan ha catering ettersom vi har kontakter i denne bransjen og det ville bli noe billigere med drikke... Liker rene, hvite, urbane lokaler eller litt gammel stil så lenge det ikke er sånn urnorsk med redskaper og elgehoder på veggene...(kunne gjerne tenke meg telt/hagebryllup, men det er å finne en tomt/sted å ha det)... Skal ha en del internasjonale gjester i tillegg så prøver å få til en fin helhet på det hele.... Sett på Ekebergsrest. - greit nok, men ikke så flott som jeg hadde trodd - dessuten er de lite imøtekommende der! Sommer 2007 og vi skal ha det på en fredag derfor er lolaker fremdeles ledige. Så det er tankene mine så langt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå