Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #1 Del Skrevet 21. april 2006 Kva brukar ei kvit rose å koste? Vi skal ha kvite novia-roser på borda og bukettane. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mies Skrevet 21. april 2006 #2 Del Skrevet 21. april 2006 det spørs helt på sesong og butikk og kvalitet og produksjonsland og lengde på stilk og slag.. Men mest på butikk. Dersom du har en billigkjede som feks mestergrønn i nærheten så kan du få buketter med 20 roser for 60 kroner. disse er ikke av de lengste eller største, men helt fine og med god nok kvalitet. Eller du kan betale 50 kroner rosa. Skulle ikke du ha markblomster forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. april 2006 #3 Del Skrevet 21. april 2006 det spørs helt på sesong og butikk og kvalitet og produksjonsland og lengde på stilk og slag.. Men mest på butikk. Dersom du har en billigkjede som feks mestergrønn i nærheten så kan du få buketter med 20 roser for 60 kroner. disse er ikke av de lengste eller største, men helt fine og med god nok kvalitet. Eller du kan betale 50 kroner rosa. Skulle ikke du ha markblomster forresten? ← Det er lenge sidan vi gjekk bort frå markblom-greia.. Håpar vi slepp å betale 50,- for ei rose då, men vi får sjå... Er ingen slike billigbutikkar i distriktet vårt.. Tenkte å bestille blomar i midten av mai eg, håpar ikkje det blir så dyrt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mies Skrevet 21. april 2006 #4 Del Skrevet 21. april 2006 Det er lenge sidan vi gjekk bort frå markblom-greia.. Håpar vi slepp å betale 50,- for ei rose då, men vi får sjå... Er ingen slike billigbutikkar i distriktet vårt.. Tenkte å bestille blomar i midten av mai eg, håpar ikkje det blir så dyrt.. ← Neida, det kommer jo ann på deres "innpriser" hva de krever av deg, men om du kjøper mange så tar de nok mindre margin. Desverre så er det jo slik at småbutikker i distriktet må betale mer for blomstene enn kjedebutikker i by, men 50 kr pr stk blir det nok ikke Jeg har bare sett noen gamle innleg hvor du skrev at du ønsket markblomster, hvorfor har dere gått bort fra det? (meg=markblomstfan på min hals) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktkake Skrevet 22. april 2006 #5 Del Skrevet 22. april 2006 Kjøp på gartneri. Det kommer vi til å gjøre. Der selger de roser med en pris pr. bøtte. Og rosene er like fine som dem man kjøper på blomsterforretning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 22. april 2006 #6 Del Skrevet 22. april 2006 Du kan vel sikkert forhandle deg frem til en kvantumsrabatt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #7 Del Skrevet 22. april 2006 Jeg har bare sett noen gamle innleg hvor du skrev at du ønsket markblomster, hvorfor har dere gått bort fra det? (meg=markblomstfan på min hals) ← Fordi det vart for mykje styr, og fordi vi hadde lyst til å ha roser i staden.. Du kan vel sikkert forhandle deg frem til en kvantumsrabatt? ← Vi får sjå på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laini Skrevet 22. april 2006 #8 Del Skrevet 22. april 2006 Ja kjøp via gartneri, der tror jeg du får de rimeligste prisene eller som også nevnt her Mester Grønn;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. april 2006 #9 Del Skrevet 22. april 2006 Ja kjøp via gartneri, der tror jeg du får de rimeligste prisene eller som også nevnt her Mester Grønn;-) ← Dei sel ikkje roser på gartneriet her... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mies Skrevet 22. april 2006 #10 Del Skrevet 22. april 2006 Noen steder så har man roseprodusenter (alstå garneri som lager roser), disse selger ofte roser billig, både 1. og 2. sorts. Dersom du har flaks så kan det hende du kan finne et slikt innenfor en egnet avstand. Ellers så kan du jo be en gjest som kommer fra en større by og kommer litt tidlig om å ta med seg rosene derifra (bestill de først da). Dette blir jo raskt styr, så det kjekkeste er jo å bare ringe "din" florist og spørre hva han/hun kan få til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå