Gå til innhold

Visakort i skandiabanken

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp registrert meg som kunde i skandiabanken, og opprettet en konto der idag. Jeg ville samtidig bestille et visakort til kontoen, men fikk melding tilbake om at jeg ikke oppfyller minimumskravene (verken for nettoinntekt eller nettoformue...). Er det noen som vet hvilke krav de stiller?

Jeg har en årsinntekt på vel 350000, men jeg har lån i en annen bank, så nettoformuen min er negativ. Krever de virkelig at man ikke har gjeld? Noen som vet?

S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må enten ha et visst beløp inne på konto (15 000kr ), eller minst en årsinntekt på et beløp som jeg ikke husker.

Skandiabanken foretar en kredittsjekk, og om du ikke har tjent 350 000 lenge nok, så er det ikke sikkert du står registrert med det. (Om du feks har vært student)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener også å errindre at det var ett minstebeløp du må ha inne på kontoen før du kan bestille.

sjekk litt mer på det du, evt ring kundeservicen og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada, konto kan du ha uansett.

Men for å få visakort må du enten ha en viss intekt (på kredittsjekken de tar, som viser de tre ligningstallene, for tiden altså 2002, 2003 og 2004 (ettersom 2005 ikke er klar enda) så dersom det er etter 2004 dy begynte å tjene det du tjener nå kan forklaringa ligge der. Eller altså ha en vis formue (igjen, samme tre år) Eller altså 15 000 på konto, som jo er det letteste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg har bestilt visakort fra Skandiabanken forrige uke og har ikke fått en slik beskjed.

Jeg har riktignok ikke mottatt kortet enda, men har heller ikke fått tilbakemelding om at jeg må ha penger på kontoen før jeg får kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men om du har jpbbet med en god/normal lønn de siste årene, så oippfyller du inntektskravet da, så da trenger du heller ikke det. Det er de som ikke hadde "høy nok inntekt eller formue" i 2004 som må ha penger på konto. For relativt nyutdannede f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 000 er miniumet på konto ja. Det oppdaget jeg da jeg opprettet konto der som student og ikke hadde nok inne. Jeg hadde en liten jobb i kort tid der lønnen ble betalt inn til Skandiakontoen. Og fordi jeg var student i utlandet, var det ikke bare å føre penger litt frem og tilbake, så det ble til at jeg ikke fikk kort. Og dermed heller ikke brukte kontoen.

Men jeg fikk en desto hyggeligere overraskelse når jeg et år eller to senere flyttet hjem og tok i bruk banken igjen. Da hadde jeg helt glemt av lønnen som var gått inn der og "fant" plutselig 3000 kroner på konto. Kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...