Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #1 Del Skrevet 8. februar 2006 Vi er en vennegjeng som er taco-elskere... og nå får vi besøk her hos oss, og skal selvf ha taco favoritten til mannen og jeg er en form der vi har creme fraische i bunnen, tacokjøttdeigen over, så litt purrel, løk, mais, papirka og ost på toppen. Dette has i en ildfast form og puttes i ovn i ca 30min. Serveres med salalt og nacho-chips. NYDELIG! men så til det jeg lurer på; for mannen min og jeg spiser nesten en sånn alene, altså 400gr kjøttdeig og 1 boks creme fraishe (hvordan staves i grunn det...?) når vi da skal være 6 vokse, hvor mye lager jeg da? tror dere det holder å doble bare? tror dere det da er nok til å fylle en langpanne? (den vanlige str som følger med ovnen) den formen jeg bruker til oss er vanlig lasagneform, omtrent som liten langpanne. bør jeg bruke 3 x kjøttdeig og 3 x creme f om jeg skal bruke stor langpanne tror dere??? usikker på dette altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svart Katt Skrevet 8. februar 2006 #2 Del Skrevet 8. februar 2006 Jøss. Folk har virkelig forskjellige måter å lage taco på! Denne varianten hørtes spennende ut. Men ja, om du og mannen din klarer en sånn alene, og dere skal være seks stykker, burde vel tre i samme størrelse være passe. Jeg er veldig dårlig til å beregne mat selv, men det er i hvert fall lurt å ikke satse på noe mindre vil jeg tro. Kjedelig om man skal slippe opp for mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 8. februar 2006 #3 Del Skrevet 8. februar 2006 Det var jaggu en ny variant! Hørtes meget godt ut! Hva med å lage ekstra mye alat ved siden av? Og ha masse, masse nachos og dip? (pluss den langpanne -varianten som du nevner) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #4 Del Skrevet 8. februar 2006 ja, må lage i langpanne. har ikke flere sånne vanlige ildfaste former... men hvor mye tror dere jeg må ha for å få nok i sen sånn? altså, det jeg mener; hvor mye må til for å dekke langpannen liksom? 2 elelr 3 bokser creme f, 2 - 3 pk kjøttdeig? kommer til å lage mye salat ja;) og generlt spiser man ikke så mye når man er fler, enn når man er to... og til dere som ikke har prøvd, dette er virkelig verdt å prøve!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 8. februar 2006 #5 Del Skrevet 8. februar 2006 tror jeg ville holdt meg til dobbel jeg da. pleier å funke bra hos oss når jeg skal lage mat til flere. Det viser seg at d holder bra, for som dere sier så spiser man ofte mindre når man er flere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KATTAstrofe Skrevet 8. februar 2006 #6 Del Skrevet 8. februar 2006 (endret) Jeg syns det er bedre å lage litt for mye enn litt for lite, så jeg hadde tredoblet det. Går jo sikkert an å varme opp til senere. Dersom du bare dobler det så kan du jo servere en god dessert etterpå? Det ser forresten ut som en deilig oppskrift, kanskje jeg prøver det til helga Endret 8. februar 2006 av KATTAstrofe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 9. februar 2006 #7 Del Skrevet 9. februar 2006 evt lage dobbel porsjon og lage litt "vanlig" taco ved siden av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #8 Del Skrevet 9. februar 2006 jeg lurer på det samme, skal prøvde dette til søndag: er dobbel porsjon nok i en stor langpanne???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flua Skrevet 9. februar 2006 #9 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lager en som er nesten likedan.......kutter ut creme fraich'n i bunnen, og pælmer chips på toppen, og topper med ost til det smelter, så kjører jeg fraich'n og taco saus på siden, med en salat til!! Namme nam!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 9. februar 2006 #10 Del Skrevet 9. februar 2006 Jeg lager en som er nesten likedan.......kutter ut creme fraich'n i bunnen, og pælmer chips på toppen, og topper med ost til det smelter, så kjører jeg fraich'n og taco saus på siden, med en salat til!! Namme nam!!! ← *nikker* Slik pleier jeg og gjøre og, men kanskje jeg skal prøve denne "nye" varianten på lørdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. februar 2006 #11 Del Skrevet 12. februar 2006 Prøvde oppskriften til trådstarter i dag, kan virkelig anbefales Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2006 #12 Del Skrevet 12. februar 2006 Jeg prøvde oppskriften på fredag og vil ikke anbefale den. Det ble litt for mye créme fraîche for vår del. Foretrekker min egen variant: Steker kjøttdeig, tilsetter tacopulver og vann, har i en god del hot tacosaus (ca et halvt glass) og tilsetter créme fraîche til jeg har fått ønsket styrke (liker det hot). Har i mais og tømmer alt i en ildfast form. Har i nachos, gjerne både i bunnen og på toppen, og strør ost over. Steker i ovn til ost smelter. Serverer med salat (gjerne bare tomat, agurk og mais). Nammenam!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå