Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Jeg har fått et krav fra et inkassobyrå. Dagen etter at jeg mottok kravet, ringte jeg til inkassobyrået for å inngå en betalingsavtale. Beløpet er på ca. 4000 kroner, og vi avtale at jeg skulle betale kr. 1000 pr.mnd. Jeg ble informert med det samme at det ville bli plusset på et inkasosalær siden det ville ta litt tid før alt var nedbetalt. Først plusset på kr. 810. Så fikk jeg et brev til, og da var salæret doblet. Er dette lov? Kan de plusse på enda et inkassosalær etter at en nedbetalingsavtale er inngått? Kan jeg forvente at dette blir enda dyrere? Håper noen har svar på dette.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 KrediNor, Oslo, har hvertfall planar om å auke salæret i 2006, veit ikkje kor mykje.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 http://forbrukerportalen.no/portal/Publika...inkasso_nynorsk Grunnen til at salæret vil bli doblet er at det første salæret egentlig er halve beløpet de har lov til å ta. De gir en kort frist til å betale med halvt salær for å få inn kravet raskest mulig. Hvis kravet ikke er fullt betalt innen denne fristen tar de fullt salær, også ved avtalt nedbetaling. Dette er nok lov dessverre. Før var salærene statsstyrt (fulgte rettsgebyrene), trodde egentlig de var det enda. Det ble avgjort å skille salærene fra rettsgebyret da staten ville fortsette å øke dette, men syntes summen ble for høy for salærene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå