Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #1 Skrevet 11. november 2005 Jeg skal lage mat til en del voksne og barn. Jeg tenkte at jeg kanskje kunne lage en pastaform av et eller annet slag. Er det noen av dere som har oppskrifter på noe godt, ikke lasagne. Det er en del barn som også skal spise så det bør passe både til barn og voksne, evt kan jeg lage 2 forskjellige typer. Håper på raske svar.
Gjest 1111 Skrevet 11. november 2005 #2 Skrevet 11. november 2005 Kok opp makaroni (eller annen pasta) og ha det i en ildfast form. Ha oppi skinke, mais, purre (eller andre ting). Bland sammen noen egg og melk, salt og pepper, og hell dette over makaronien. Strø over med revet ost. Stek i ovnen til osten er gyllen.
Milo Minderbinder Skrevet 11. november 2005 #3 Skrevet 11. november 2005 Kjøp inn disse toro-rettene, f.eks. "pasta farma". Kna inn en haug med hvitløk, bruk en del kremfløte i stedet for melk, og føy til skinke og purreløk. Gratiner med ost.
Brunhilde Skrevet 11. november 2005 #4 Skrevet 11. november 2005 Lag en god tomatsaus med kjøttdeig og løk. Kok spaghetti og bland i sausen. Hiv alt i en ildfast form og strø ost oppå. Stek til osten er smeltet og nesten gylden. Lett og godt.
Gjest Gjest Skrevet 11. november 2005 #5 Skrevet 11. november 2005 del pølser i skiver (kjøttpølser uten skinn er godt) kok spaghetti ta et glass med pastasaus og bland i spaghettien legg i en form, pølsebitene på toppen og strø ost over stek til osten er gyllen kan også stek løk osv sammen med pølsene. server gjerne med en helt enkel salat (salat og agurk f.eks) enkelt og godt, ideen kommer fra barnehagen hvor min mor jobber, bortsett fra at de bruker posesauser (en pk spaghettisaus og en pk brunsaus som de blander), og kjøttdeig i stedet for pølser, ungene spiser seg stappmette.
gaja Skrevet 12. november 2005 #6 Skrevet 12. november 2005 sprøstek bacon, kok pasta, bland alt med diverse grønnsaker, evt spe på med bogskinke hvis du vil ha mer kjøtt. ha alt i en form, hell over en blanding av matfløte og egg. strø ost over. stek til osten er gylden. Jeg blander ofte bare alt sammen i ei gryte istedenfor å steke i ovnen. da trenger man ikke egg heller, bare la fløten koke litt inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå