Gå til innhold

På ferie til Hellas i slutten av aug?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Minn mann og jeg har planer om å dra til Hellas i slutten av aug. begynnelsen av sep. i år. Man da vi ikke har vært der så mange ganger, lurte jeg på om det er noen som har noen gode tips vedr. feriested. Vil jo helst bo så billig som mulig, samtidig som vi ønsker å være på et varmt ålreit sted. Hvis det er noen som vil anbefale et sted, tar jeg imøt forslag med åpne armer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis det bare er deg og din mann, så anbefaler jeg Rethymnon på Kreta, det er et ypperlig sted for "par-ferie"! Passe rolig, men livlig nok, og utrolig flotte strender!

• 6 år senere...
Skrevet

Jeg og samboern var i Hellar i begynnelsen av september i fjor. Vi var da på Kefalonia. Vi synes øya var kjempefin! Passe rolig, og fint å leie bil et par dager, så får man sett stort sett det man vil av øya. Knall strender, nesten uten folk :) Hadde gjerne dratt tilbake dit selv.

Skrevet

Jeg vil også anbefale Kefalonia, og halvøya Lefkada. Herlige steder begge to, og veldig fine for voksen- og par-ferie. I august/september er det ganske varmt over hele Hellas, så dere får tenke over hvor varmt dere vil ha det. De Ioniske øyene (Kefalonia og Lefkada-omegn) er lenger nord og derfor er det mer svalende der enn f.eks. på Kykladene (Naxos, Paros osv.) eller Dodekanes (Kalymnos, Kos osv.).

Har også hørt utrolig mye bra om Chios, og må innrømme at denne øya står veldig høyt på lista mi over øyer som skal besøkes. Ta en titt på hellasforum og les dere opp om noen øyer der. Masse bra informasjon og hyggelig mennesker som gjerne foreslår ting :)

Skrevet

Skiathos er min favoritt :)

Mange nydelige strender og kjempefin by med gresk sjarm!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet
Har også hørt utrolig mye bra om Chios, og må innrømme at denne øya står veldig høyt på lista mi over øyer som skal besøkes. Ta en titt på hellasforum og les dere opp om noen øyer der. Masse bra informasjon og hyggelig mennesker som gjerne foreslår ting :)

Chios er fantastisk... men bør unngås akkurat i august. Grunnen?

Øya er rik, eller det vil si: har mange rike eks-chiotere som opprinnelig kommer fra øya, men som til vanlig bor på fastlandet eller i utlandet. Blant annet mange redere. Jeg har en mistanke om at de vil ha øya for seg selv, fordi øyas flyplass er akkurat for liten til å ta imot de store charterflyene, og slik har den alltid vært, mens alle naboøyene utvider...

Disse rederne trekker hjem til Chios i august; dette er å regne som absolutt høysesong. Drar du dit i juli, har du nesten øya for deg selv (ihvertfall i nord, og tildels også midten av øya). Men august er noe helt annet. Så roer det seg igjen i september.

I august vil jeg faktisk anbefale naboøya Lesbos. Heller ikke her oversvømmes man av turister (kanskje med unntak av Molivos, øyas perle). I tillegg er øya rik på naturlig grunnvann, slik at det kan være grønt og fint selv på høysommeren. Kombinasjonen lite turister + fantastisk mat + stor, variert øy gjør det til et godt sted å feriere.

Gjest kreta-turist
Skrevet

jeg og mannen var på kreta, platanias, ifjor i oktober. Vi bodde her. kjempefint og helt nytt hotell (var 2mnd gammelt da vi var der..). Ligger ca. 2-300 meter fra stranda. skjermet fra trafikk og annet støy.

Platanias er ett kjempefint og rolig sted. perfekt for ett par som kanskje ikke er på fylletur. de lokale sa også at perioden dere tenker å dra (slutten av sept/starten av oktober) var den beste mtp været og ikke altfor mange turister. platanias i seg selv er lite, men vakkert. koselig gater og nok av restauranter og barer.

av aktiviteter finnes det go cart, badeland, minigolf (lov å være litt barnslig i syden..), vakre strender som må sees, gåturer, båt turer, chania by (havna) som ligger en kort buss tur unna. Vi leide også bil og kjørte rundt på øya, det anbefales!

lykke til med valget, jeg vet hvor vanskelig det er å velge. finnes jo et hav av muligheter! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...