Gå til innhold

Basenji

Anbefalte innlegg

Skrevet

Liten og jeg satt og tittet på hunder, og hun falt så pladask for denne, og det som stod skrevet om den, og en søt og passe stor/liten hund er det for oss som bor i blokk.

Er det noen som har en sånn søt krabat og kan fortelle meg litt om den?

Gjest Vindelspev
Skrevet

Denne hunden er ikke for pyser. :ler:

Den er en urhund, og har sterke jaktdrifter. Den er, i motsetning til Fido i nabohuset, ikke et utpreget flokkdyr. Den synes fort det blir for kaldt her oppe i nord (hunden er afrikansk), og trives gjerne foran peisen eller varmovnen. Den jager gjerne alt og alle, og kjeder seg fort.

Den er vanskeligere å trene enn andre hunder, den krever nytenkning og en dyktig eier. En basenji gjør som den vil når den vil det. Som sagt, det er en urhund. Jeg ville ikke anbefalt den til andre enn erfarne hundeeiere/eiere som har tenkt å bruke hunden aktivt. Ellers tror jeg fort den blir et stressmoment i hverdagen.

Gjest Varg-Menja
Skrevet (endret)

Jeg vet bare at det er en veldig tøff hunderase, som krever veldig mye av eieren. Bla så er den lille hunden blitt brukt til løvejakt, og det sier jo litt...

Endret av Varg-Menja
Skrevet

takk damer..

nå har jeg tittet på hjemmesiden som ble lagt ut også, og ser at kanskje akkurat den hunderasen blir feil for oss.

Ikke irettesettelse, for det skjønner den ikke? Så tålmodig spørs det om jeg er gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...