Gå til innhold

Hotell i Amsterdam

mowgli

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er noen jenter som skal til Amsterdam i mai. Har noen av dere forslag til billig & bra hotell som ligger sentralt? Og tips om spisesteder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring ang hoteller i Amsterdam er at det ikke er så veldig billig hvis dere ikke satser på ungdomsherberg, da... Men hvis jeg skulle ha bodd på hotell der (er der ofte, men har bekjente jeg sover hos) ville jeg kanskje valgt Winston. Det ligger kjempesentralt, er et lite hotell som er litt 'hipt', på grensa til Red Light district, tror noen kunstnere har innredet det. Før hadde de en populær nattklubb i første etasje men nå har jeg ikke vært der på et par år så jeg vet ikke hvordan det er for tiden.

Ang spisesteder, så er det vanskelig å si noe konkret. Rundt red light / på den siden av sentrum har du MASSE asiatiske små spisesteder. Thailandsk mat, kinesisk etc. Der asiaterne selv går og spiser. Det er ganske billig, og svært god mat!!

Litt nedover mot Leidseplein, rundt Spuiplein og i Spuistraat, har du mange av de klassiske nederlandske restaurantene, hvor du også får gode indonesiske Rijsttafels. "Kantijl en de Tijger" skal være bra, "De Vijf Vliegjes" likeså. Men disse er ganske dyre, og veldig flotte.

Men en rimelig og VEEEELDIG koselig restaurant med typisk nederlandsk mat, trang liten restaurant som går over flere bittesmå etasjer, er De Rozenboom. Det er et veldig populært sted, både for nederlendere og turister. Ligger rett ved Spuiplein.

God tur til verdens beste by!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...