Gå til innhold

høgskolen i Alta

Gjest studine snart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Ville bare si lykke til der oppe! Jeg skal ikke begynne der, jeg var ferdig der oppe for tre år siden. Jeg gikk ikke lærer heller.

Du trenger ikke å kjenne noen for å få det bra, i løpet av den første dagen har du mest sannsynlig blitt kjent med noen. Skal du bo på nyland? Kjempesosialt!

Og gå på Kroa, det er viktig. Meld deg gjerne som gaffer, eller som pullert, da kommer du rett inn i miljøet med en gang. Eller du kan engasjere deg i studentpolitikk, det er en god erfaring. Mye annet man kan engasjere seg i også.

Og så til det store spørsmålet: er det en elg, eller er det en fugl???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

skal bo på nyland ja...fant ut det kanskje var lettest å bli kjent med andre da..

gleder og gruer meg...prøver og se etter en ekstra jobb, men vet ikke hvor jeg skal lete....

bra du trivdes der...høres ut som jeg har noe å se fram til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sosiale var i alle fall bra da jeg flytta hit til Alta og begynte på høgskolen her. Kjente ingen, men det var ikke noe problem. Alle prøver "panisk" å bli kjent med flest mulig på kortest mulig tid.

Er ikke helt sikker på hvordan det sosiale miljøet er nå - men det er vel litt opp til hver enkelt. I "gamle dager" var i alle fall Nyland pyton. Det er kjempe-lytt mellom hyblene (som er knøttsmå) og mye festing og bråk på gangen. Mye stjeling av mat og andre ting på felleskjøkkenet - da absoultt alle har tilgang til det enkelte kjøkken - ikke bare den gangen du bor på. Om du har mulighet - prøv å kom deg til studenthjemmet på Komsa i stedet for.

Faglig er Høgskolen i Alta meget svak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gyda!

Spennende, tenk om vi kjenner hverandre? :)

Synd du hadde dårlig opplevelser på Nyland. Jeg har også hørt historier om stjeling av mat på felleskjøkken, men jeg opplevde det aldri selv. Det er forskjell på blokkene også, det er forskjell på å bo på C eller D-blokka, eller E-blokka, de er bygd forskjellig.

Komsa er jo slett ikke noe dårlig alternativ, men ligger litt utenfor "løypa", men sikkert stille og rolig der. Men det der finner nok "studine snart" ut av selv når hun kommer opp der.

Mange muligheter for ekstra jobb, jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg er jo ikke der oppe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

tror nyland blir bra jeg..skal bo på c blokka!

vet du hvor det er mulig å ordne seg ekstra job? kunne gjerne tenkt meg og jobbe med psykisk utviklinghemmede eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nyland er under oppussing denne sommeren, så der skal være nytt å fint når du kommer! Den jobben du er ute etter, støttekontakt for psykisk utviklingshemmede, tror jeg skal være helt problemfri å få. Ring kommunen å spør. Avdelinga du må snakke med, ligger like ved Nyland! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

skrev mail til kommunen men de var ikke særlig behjelpelig..ga meg bare nr til masse sykehjem og det er jeg ikke så interessert i (selv om jeg nå er hjelpepleier). vil prøve nooe nytt, men finner ingen plasser og henvende meg..

er det mulighet for å trene volleyball og innebandy i alta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei igjen! Spør de på kommunen hvem du skal snakke med hvis du ønsker å jobbe med psykisk utviklingshemmede. Har ei venninne som har arbeidet slik, men husker ikke hvem hun tok kontakt med. Du kan jobbe "på bolig", eller du kan jobbe som støttekontakt noen timer i uka. Skal høre med venninna mi hvem hun snakket med. Ogja, det skal gå ann å spille, iallefall volleyball her i Alta. Både sammen med studenter og lokale lag, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt omsorgsavdeliga i Kommunen. De holder til like ved Nyland, men det kan jo være greit å ta en telefon før du er blitt kjent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi jobbet som støttekontakt noen timer i uka vedsiden av studiene. Hun snakket med de som jobber i "omsorgsavdelinga" i kommunen. Denne avdelinga holder til på helsesenteret som igjen ligger på andre siden av veien fra Nyland. Prøv å kontakte kommunen og forhør deg om denne avdelinga. Har et inntrykk av at det er behov for folk her ofte! (Det er jeg som har skrevet om dette over,, uten å ha logget inn) Håper du får napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

HIFM har egentlig et ufortjent dårlig rykte, det er mye som er bra der, men selvfølgelig er det mye som kunne ha vært bedre.

MEN Nyland er et inferno av fest og bråk, liker du rolige kvelder forran TVen kan du glemme Nyland, de årene jeg bodde der var det omtrent et sammenhengende "helvete" med fest og bråk (ikke bråk som trøbbel, folk flest er snill og grei). Men er du 20år med mer sansen for party enn skole er Nyland genialt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-
HIFM har egentlig et ufortjent dårlig rykte, det er mye som er bra der, men selvfølgelig er det mye som kunne ha vært bedre.

MEN Nyland er et inferno av fest og bråk, liker du rolige kvelder forran TVen kan du glemme Nyland, de årene jeg bodde der var det omtrent et sammenhengende "helvete" med fest og bråk (ikke bråk som trøbbel, folk flest er snill og grei). Men er du 20år med mer sansen for party enn skole er Nyland genialt.

...jeg tipper ts allerede er nesten midtveis i studiene sine nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...jeg tipper ts allerede er nesten midtveis i studiene sine nå jeg ;)

La oss nå håpe at TS ikke er den siste studenten som begynner på hifm da :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest -eline-
La oss nå håpe at TS ikke er den siste studenten som begynner på hifm da :sjenert:

Nei, uten studentene så blir vel Alta mer traurig enn det allerede er... Ikke for det, mye positivt som kommer derfra og: feks så er vel disse karene et godt eksempel på akkurat det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...