Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest dumma
Skrevet

jeg var så dum å gikk å kjøpte en mobiltelefon som jeg har hatt så lyst på lenge, tenkte jo ikke noen ting på operatørlås jeg vel. er ganske grønn så... han i butikken sa ingenting heller.

så nå har jeg kastet bort på penger på en telfon jeg ikke kan bruke men som jeg så gjerne vil ha... det er veø mer ulovlig å åpne dem men jeg vet at det blir gjort men hvordan???

snakk om en motorola v220

Skrevet

Det fins butikker som faktisk gjør den jobben med å låse opp. Tror jeg så en i Oslo. I nærheten av den Grønn Chili sjappa. Tror jeg...

Skrevet

Dårlig gjort av selgeren å ikke fortelle deg at det var operatør lås på den. Men du har rett til å heve kjøpet, så du kan kjøpe deg en uten operatørlås.

Gjest happyending
Skrevet
Dårlig gjort av selgeren å ikke fortelle deg at det var operatør lås på den. Men du har rett til å heve kjøpet' date=' så du kan kjøpe deg en uten operatørlås.[/quote']

Når vi selger en telefon så registrerer vi samtlige salg på kundens telefonnummer.. Hvis kunden da ikke bruker telenor, som vi selger, så får vi jo dermed vite det og kan fortelle at telefonen er operatørlåst.. Såvidt jeg vet gjør alle som selger mobiltelefoner dette, hvertfall alle som selger telenor.. I tillegg står det stort sett alltid på kvitteringa at den er operatørlåst og det står alltid på eska at den er operatørlåst.. Hva som derimot har skjedd i denne situasjonen aner jeg ikke.. Sannsynligvis at telefonen er kjøpt i en matbutikk eller narvesen eller noe, hvor de ikke registrerer telefonen i et online-system og dermed gir blanke i hvilken operatør kunden bruker (det står likevel med liten skrift at telefonen er operatørlåst)..

Hvis ikke annet er avtalt mellom bedrift og kunde, har man ikke angrerett på kjøp over disk.. Så h*n ville ikke fått bytta telefonen hos oss sånn uten videre om man har kjøpt telefon med operatørlås og ikke bruker telenor.. Det hadde evt blitt et tilgodekort og så måtte man kommet tilbake med telefonen senest dagen etter..

Det er faktisk ikke så lett at du bare kan heve kjøpet uten videre, det er ingen som har det sånn...

Skrevet

Jeg må bare få tilføye at telefoner som selges både i daglivarebutikker og i Narvesen er merket med et SVÆRT klistremerke der det er opplyst hvilken operatør telefonen er låst til. Dette klistremerket må brytes for å åpne esken, og det skulle derfor være rimelig umulig å ikke se det..

I tillegg må kunden (i alle fall hos Narvesen) signere, og på dette arket står det også opplyst alle vilkår.

Skrevet

Jeg kjøpte tlf nå som var oppratørlåst. denj hadde et stort orange klistremerke som måtte tas vekk før man åpna eksa. Så hvordan du har ungått å se det er et mysterium.

Men klart, det finnes de som helt sikkert kan åpne den for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...