Gjest bekymret Skrevet 9. juni 2005 #1 Skrevet 9. juni 2005 Hunden min har fått to lyse "ringer" på innsiden av det ene låret. Jeg oppdaget de i går kveld, og de er forsatt der. Noen som vet hva det er?
Gjest bekymret Skrevet 9. juni 2005 #2 Skrevet 9. juni 2005 Jeg må legge til at jeg ga den ormekur sent på høsten i fjor. Den har kastet opp litt i det siste, men jeg tror det er fordi den eh.. spiaste for mye bæsj..Og jeg skal ringe dyrlegen senere idag, men jeg vil vite nå!!
Cherie Skrevet 9. juni 2005 #3 Skrevet 9. juni 2005 Han kan ikke ha hatt flott i sentrum av ringene vel? Ikke for å skremme men mennesker får i alle fall ringer rundt flåttbitt som første stadie av boreliose( med fare for å skrive dette feil)
Gjest bekymret Skrevet 9. juni 2005 #4 Skrevet 9. juni 2005 Nei, det har ikke vært noe flått der. Hun ligger stort sett og skrever hele dagen, så det hadde jeg sett. (katten min hadde en flott for noen uker siden, har vært obs etter det). men takk for hjelp
Gjest Hundevenn Skrevet 9. juni 2005 #5 Skrevet 9. juni 2005 Er det ikke pels i de ringene du beskriver? Hvis det ikke er det (eventuelt litt pels i midten), kan det være Ringorm.
Gjest bekymret Skrevet 9. juni 2005 #6 Skrevet 9. juni 2005 Hunden har svært lite pels på magen fra før av. Huden hennes er mørk og det er lyse ringer, ca en cm i diameter. Oki, skal sjekke opp hva ringorm er for noe..
Gjest Hundevenn Skrevet 9. juni 2005 #7 Skrevet 9. juni 2005 Ringorm er en sopp. Ikke ta på stedene uten å vaske deg godt på hendene før du tar noe annet sted. Kan smitte videre. Ellers er det ikke noe problem å bli kvitt det, men det kan ta litt tid. Snakk med dyrlegen. Selvfølgelig kan det også være noe helt annet enn ringorm.
Gjest bekymret Skrevet 9. juni 2005 #8 Skrevet 9. juni 2005 Takk for hjelp hundevenn! Jeg ringte dyrlegen og han han ville se på det. det kan være ringorm , men ikke sikkert. Det som er utrolig kjiipt med det hele er at jeg er blakk og dyrlegen må ha cash/kort med en gang ... Ja, ja, får prøve å overtale noen snille "onkler" eller "tanter".
Cherie Skrevet 9. juni 2005 #9 Skrevet 9. juni 2005 om du er fast kunde pleier de nå å kunne gi deg litt kreditt. Fortell oss hva dere finner ut ..
Gjest Ninakanin Skrevet 9. juni 2005 #10 Skrevet 9. juni 2005 setter også en knapp på ringorm. Ikke farlig bare..teit.
Gjest bekymret Skrevet 13. juni 2005 #11 Skrevet 13. juni 2005 jess, da var det lønning på kontoen! Og time hos dyrlegen ikveld. Håper egentlig at det IKKE er ringorm, iogmed at den sover i senga mi og at jeg har tre katter og en hund til.. Tvi tvi
Gjest Hundevenn Skrevet 13. juni 2005 #12 Skrevet 13. juni 2005 Lykke til! La meg få vite hvordan det går i morgen.
Gjest bekymret Skrevet 14. juni 2005 #13 Skrevet 14. juni 2005 Jepp, det var nesten 100% sikkert at det var ringorm! Jeg har fått en shampo som muligens hjelper.. Men jeg trengte ikke være så bekymret, for det var et veldig lite utslag, og hunden har nedsatt imunnforsvar pga medisiner hun tar. Dvs at det er liten sannsynlighet for at det smitter de andre dyrene mine og meg Jeg måtte følge med på de andre dyra da, i tilfelle de fikk noe utslag..
Gjest bekymret Skrevet 14. juni 2005 #14 Skrevet 14. juni 2005 Jepp, det var nesten 100% sikkert at det var ringorm! Jeg har fått en shampo som muligens hjelper.. Men jeg trengte ikke være så bekymret, for det var et veldig lite utslag, og hunden har nedsatt imunnforsvar pga medisiner hun tar. Dvs at det er liten sannsynlighet for at det smitter de andre dyrene mine og meg Jeg måtte følge med på de andre dyra da, i tilfelle de fikk noe utslag..
Gjest Hundevenn Skrevet 14. juni 2005 #15 Skrevet 14. juni 2005 Det finnes en salve å få kjøpt på apoteket også. De små tubene er ikke reseptbelagt. Men jeg husker ikke hva denne salven heter, men det vet de sikkert på apoteket. Men den shampoen er sikkert bra. Hva heter den? Jeg hadde en katt som hadde ringorm da den kom til meg som kattunge. Stakkar, den måtte behandles lenge før hun ble helt bra. Hun sov i sengen siden hun var så liten (kanskje 4-5 uker gammel). Det var selvfølgelig før jeg visste at hun hadde ringorm. Jeg ble da smittet, så jeg og katten brukte samme salve. Nesten litt komisk. Lykke til med å bli kvitt soppen!
Gjest ikkefulltsåbekymret Skrevet 15. juni 2005 #16 Skrevet 15. juni 2005 Det finnes en salve å få kjøpt på apoteket også. De små tubene er ikke reseptbelagt. Men jeg husker ikke hva denne salven heter, men det vet de sikkert på apoteket. Men den shampoen er sikkert bra. Hva heter den? Jeg hadde en katt som hadde ringorm da den kom til meg som kattunge. Stakkar, den måtte behandles lenge før hun ble helt bra. Hun sov i sengen siden hun var så liten (kanskje 4-5 uker gammel). Det var selvfølgelig før jeg visste at hun hadde ringorm. Jeg ble da smittet, så jeg og katten brukte samme salve. Nesten litt komisk. Lykke til med å bli kvitt soppen! Takk takk.. Shampoen heter : Malaseb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå