Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg burde så absolutt investert i ei kjøkkenmaskin, men er litt usikker på hvilken jeg bør velge. Trenger ei som funker til både brøddeig, smørkrem og royal iceing (har hørt at bare Kenwood er kraftig nok til RI, men ikke hvilken type isåfall). I tillegg hadde det vært kjekt om den kunne piska krem og eggedosis.

Den bør være kratfig nok, og ha stor nok bolle, men også lett å rengjøre og funksjonell. Storkrevende vet jeg at jeg er...

Noen som har erfaringer og tips? Pris er selvfølgelig også avgjørende.

Skrevet

Jeg har en Bosch MUM 7200 (vet ikke prisen, for jeg vant den, men tror det er rundt 2700 kr). Den er jeg veldig fornøyd med. Den har god kapasitet og er veldig grei å rengjøre. Like god til brøddeig som til lette rører. Tror den vant testen til TV2 Hjelper Deg også, men det er et par år siden.

Skrevet
Jeg har en Bosch MUM 7200 (vet ikke prisen' date= for jeg vant den, men tror det er rundt 2700 kr). Den er jeg veldig fornøyd med. Den har god kapasitet og er veldig grei å rengjøre. Like god til brøddeig som til lette rører. Tror den vant testen til TV2 Hjelper Deg også, men det er et par år siden.

En god kjøkkenmaskin det der som det er solgt utrolig mye av :)

Ligger på rundt det Arkana skriver.

Ellers vil jeg anbefale Kenwood Major. Der er det enda flere muligheter til å kjøpe ekstrautstyr. Og en utrolig kvalitet på de.

Kenwood major er kraftigere og større enn Kenwood Chef.

Testen av maskinene kan du finne her

Testen forbrukerportalen gjorde i 2002. Braun k3000 vant som er en 3 i en maskin som er praktisk om man trenger foodprosessor, hurtigmikser og bakebolle på samme tid.

Jeg syns den Braun har alt for mye smådeler pga alt utstyret til foodprossessoren og ville ikke hatt den. Men det er smak og behag selvfølgelig.

Heller Bosch eller Kenwood. Drømmer om de. Har den philipsen som var med i testen og anbefaler den ikke. For mye deler der også.... Og for liten kapasitet i bakebollen for mitt behov.

Skrevet

Kom på noe. Tror den Bochen kom best ut i test i en eller annen annen test. Tv2 hjelper deg kanskje. Mener å huske et "best i test" merke på eskene der en stund. Kom på det nå.

Skrevet

Takker og bukker for tips og tester! :)

Ble skikkelig i tvil om jeg burde velge Bosh, Kenwood eller Braun, men nå¨føler jeg meg iallefall oppdatert. Får se litt rundt omkring og se hvilke av disse som faktisk finnes her i ærområdet, og la det og pris avgjøre...

Skrevet

Kitchen aid.. bedre maskin får man ikke..

Skrevet
Kitchen aid.. bedre maskin får man ikke..

Hva slags maskin er det?

Gjest Étoile
Skrevet

Idahe snakker vel om denne.

Jeg har den i rødt, super maskin og ser lekker ut på kjøkkenbenken.

Men hvor bra den er i forhold til andre maskiner aner jeg ikke, har ikke vært borti andre merker.

Eneste "klagepunktet" jeg har på den, er at den ikke håndterer brøddeiger med særlig mye mer enn 1kg mel, da begynner deigen å krype oppover eltekroken.

Skrevet

Enig i at den kanskje er litt liten til store brøddeiger.. men jeg lager sjelden så store deiger...sjelden at jeg lager noe annet en pizza deig til 2 pers...så jeg trenger ikke noe større.. så for meg finnes det ikke noe bedre enn kitchen aiden

Har også en magi mix... fantastisk maskin det og... synes ikke den er like bra på deiger.. men fantasiks til alt annet.. som å kutte opp ting.. hakke isbiter m.m

På min maskin (5100) så har jeg også juciepresse og saftsentrifuge.. Superbra

Når det gjelder hvor bra kitchen aiden kan vispe.. så greier den en eggehvite og få den stiv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har Kenwood Major, og betalte kr 4990,- for den inkludert en masse tilleggsutstyr. (jeg kjøpte den ikke på tilbud dessverre :veldigsur: )Det er den beste invisteringen jeg har gjort noensinne :P

Har hatt mindre kjøkkenmaskiner før, men denne er bare helt super! Anbefaler den på det varmeste!

Skrevet

Har også en magi mix... fantastisk maskin det og... synes ikke den er like bra på deiger.. men fantasiks til alt annet.. som å kutte opp ting.. hakke isbiter m.m

På min maskin (5100) så har jeg også juciepresse og saftsentrifuge.. Superbra

Samme maskin jeg har, det. Men den kan altså ikke brukes til gjærdeig. Men til alt annet er den enestående. Jeg er helt forelsket i saftsentrifugen iallfall.

Skrevet

Jeg har Braun k3000 og er kjempefornøyd! Er faktisk ikke så mye smådeler. Ikke noe jeg har problemer med å holde styr på hvertfall (og jeg har en tendens til å være svimete)

Skrevet

Samme maskin jeg har, det. Men den kan altså ikke brukes til gjærdeig. Men til alt annet er den enestående. Jeg er helt forelsket i saftsentrifugen iallfall.

joa.. den kan vel brukes på gjærdeiger..står jo oppskrifter på det i boka til den..

men siden jeg har både den og ktichen aid bruker jeg kitchen aiden til deiger.da jeg synes den er bedre til det

Skrevet
joa.. den kan vel brukes på gjærdeiger..står jo oppskrifter på det i boka til den..

Ja, det står så. Men jeg opplevde at den gikk varm... Får se hvordan det går med vanlig gjærdeig, for dette her var type rugbrød, og det er vel gjerne litt tyngre å elte siden deigen er klissete.

Uansett er det 12 års garanti på motoren, så det burde gå greit å klage på at den ikke klarer brøddeig.

Skrevet

Ja, det står så. Men jeg opplevde at den gikk varm... Får se hvordan det går med vanlig gjærdeig, for dette her var type rugbrød, og det er vel gjerne litt tyngre å elte siden deigen er klissete.

Uansett er det 12 års garanti på motoren, så det burde gå greit å klage på at den ikke klarer brøddeig.

kanskje det ble for tungt med rugbræød ja.

har prøvd litt med pizzadeig jeg da.. det fungerer jo greit.. men synes ikke at den samler deigen helt godt nok... må liksom legge sammen deigen på en måte.. men den samler seg fint da og jeg trenger ikke å kan den noe mer..

..men siden jeg har en annen maskin i tilegg som greier deiger tenker jeg ikke så mye på det

Annonse
Skrevet

Kenwood er kjempebra!

Moren min har en som er omtrent like gammel som meg, ca. 26 år. Og den virker glimrende enda. :-)

Har en selv også, men den fikk jeg brukt så jeg aner ikke hvor gammel den er.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk en Kenwood major til bryllupet, og jeg er ikke like fornøyd med den som andre her. Blenderen har knust og maskinen har vært til reperasjon fordi det begynte å brenne i den (til en hvis grad min feil fordi jeg strammet en bolt for hardt når jeg skulle bruke kjøttkverna). Skulle veldig gjerne hatt en gammel en, men det er vel ikke så lett å få tak i. Har en Braun også som jeg er veldig fornøyd med!

Skrevet
Jeg har  Braun k3000 og er kjempefornøyd! Er faktisk ikke så mye smådeler. Ikke noe jeg har problemer med å holde styr på hvertfall (og jeg har en tendens til å være svimete)

:Nikke:

Gjest Madeline
Skrevet
Jeg har  Braun k3000 og er kjempefornøyd! Er faktisk ikke så mye smådeler. Ikke noe jeg har problemer med å holde styr på hvertfall (og jeg har en tendens til å være svimete)

Jeg har også denne og er kjempefornøyd. Kunne ikke tenke meg en annen maskin. Jeg har hatt min i noen år nå og har brukt den veldig ofte. Og det er da ikke mye smådeler. Jeg har ihvertfall aldri hatt noe problem med å holde styr på de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...