Gjest LillKate Skrevet 8. mai 2005 #1 Del Skrevet 8. mai 2005 Hei!Håper noen kan hjelpe meg nå! Etter at jeg fikk mitt første barn for snart 6mnd siden har det liksom bare ballet på seg. Jeg la jo selvfølgelig på meg under graviditeten,men det fortsatte og fortsatte bare fordi det ble mye stress med flytting og selvfølgelig mye å gjøre med datteren min-selv om det er veldig gøy! Jeg hadde liksom ikke tid til å trene og "tenke" over hva jeg spiste...Men nå har jeg og samboeren min kommet til en ordning hvor jeg kan få litt bedre tid til meg selv-siden jeg ønsker å begynne å trene. Men må jo gjøre noen med kostholdet mitt-siden det er blitt litt lettvindt den siste tiden... Håper noen her inne kan si noen synspukter på planen min. Er det nok/for lite trening eller mat osv osv.. Kosthold: Frokost: 2 skiver GROVT brød m/4 sk skinke Vann og te Mellommåltid: To gulrøtter i biter+10 mandler Lunsj: Samme som frokost Mellommåltid: Et eple eller et lite beger yoghurt Middag: Det varierer jo veldig,men prøve å fordele det slik: 40% salat/grønnsaker+30 % kjøtt/fisk+ 30% poteter/ris/pasta og saus/dressing. Kveldsmåltid: Enten det samme som frokost eller tre eggehviter som omelett+èn grovbrødskive. I helgen blir det kanskje litt mer godt og spise og drikke-men skal la være det største utskeielsene! Jeg har ikke så lyst til å være fanatisk opptatt av å telle kalorier,men tror dette blir nok til det jeg trenger(skal prøve å ligge rundt 15-1600 kcal/dag?! TRENING: Jeg er hjemme med datteren min 5 dager i uken og da er jeg nokså aktiv. I tillegg vil jeg trene på treningssentre og hjemme-samboeren min har en del styrketreningsapperater og en sykkel! Mandag: Step 20 min Roing 10 min Sykle ute 30 min Tirsdag: Step 10 min Ellipse 10 min Styrketrening 40 min Onsdag: Step 20 min Sykle 40 min Torsdag: Styrektrenig 20 min Løpe i trapper 5 min Hoppe tau 5 min Fredag: Løpe intervall 15 min Lørdag: Styreketrening 20 min Sykle ute 40 min Søndag: Ikke noe spesiell trening! I tilegg går jeg en tur på rundt 20 min med hunden min hver morgen! Jeg er ikke så glad i lange økter så jeg tar heller oftere og kortere økter... Hvilke styrketreningsøvelser bør jeg satse på?(Til å forme kroppen min) Har hørt at hvis man ikke vil ha "mannlige" og store lår bør mani ikke trene ytter/innersiden,men bak/forsiden av lårene?! Om meg selv: Jeg er 25 år,163 cm og veier nå 73. Vil gjerne gå ned i vekt til 58(15 kg) innen august(4 mnd) Kan jeg klare målet med dette programmet? Kjempe glad for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Treningsjenta Skrevet 9. mai 2005 #2 Del Skrevet 9. mai 2005 Hei jeg kan kommentere noen ting: Kosthold: Bra at du har små og hyppige måltider men jeg ville nok ha fått i meg litt mer proteiner. Selv har jeg som regel at jeg spiser proteiner til hvert måltid. I form av mager kjøtt/fisk melk/egg eller belgfrukter. Her er noen av de tingene jeg spiser: -Salat med kylling/tunfisk -magerkesam utblandet med fun light saft(nam!) -hjemmelaget karbonader med kabonadedeig(ikke kjøttdeig for mye fett!) -salat med to egg oppi i salatene kan du gjerne ha en håndfull kidneybønnner kikerter eller lignende.... Til kvelds kan du godt beholde en plomme eller to i omeletten din. Plommen inneholder mye protein,sunt fett og masse mineraler,vitaminer etc. På kvelden er det gunstig og innta så lite karbohydrater som mulig, og mye proteiner og sunt fett. Sunt fett: Dette er svært viktig for å forbrenne fett. Få i deg det fra fisk,tran,avocado,eggeplomme,nøtter. Etter trening: Når man har trent styrketrening kan det være lurt å få i seg en banan som inneholder mye raske karbohydrater,dette vil fylle glykogenlagrene til musklene slik at du ikke tærer på musklene istedenfor å bygge de opp. Spis et proteinrikt måltid max en time etter. Etter step/sykling etc er ikke det så viktig,da er det greit å dra nytte av etterforbrenningen siden du skal ned i vekt. Trening: Bra med en rask gåtur før frokost! Da er det mye fettsyrer i blodet og kroppen vil derfor brenne disse. Å ikke trene utside/innside lår er bare tull. Tren hele kroppen din. Det tar mange mange år og hard trening før en kvinne får grov muskelatur, det vet jeg som trener hardt, er ikke i nærheten av å se ut som en mann engang:) Øvelser jeg anbefaler er såkalte baseøvelser som aktiverer store muskelgrupper som knebøy, utfall, nedtrekk,benkpress....Ikke væ redd for å ta i litt med vektene, som tidl. sagt det skal myetil før man blir grov i kroppen! Det er en idiotisk seiglivet myte at jenter bare skal løfte med små vekter.Vitkig at musklene får min 48 timer hvile mellom hver økt, slik at de rekker å restituere seg. sikkert mye info på engang...men det går av seg selv etterhvert som man får inn rutinen. Å gå ned 15kg til august kan nok gå med det vil blir hardt og da må man nesten teller kaloerier. Anbefaler deg å ikke tenke så mye på kg men brukt for eksempel et målebånd. Siden du trener styrke vil du kanskje legge på deg 1 eller 2 kg med muskler i løpet av disse mnd. Å gå ned 0,5til 1kg fett i uka er det som er ideelt, og etter noen mnd på dietten vil det nok gå treigere. Prøv å ha det sånn at du kan leve med kostholdet/livstilen du har satt opp, det er mye bedre for kroppen og for psyken! jeg ønsker deg masse lykke til :-) Silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LillKate Skrevet 10. mai 2005 #3 Del Skrevet 10. mai 2005 Tusssen takk for svar,Silje. Virker som du kan dette!! Jeg tar til meg rådene dine og finpusser litt på planen min. Nå håper jeg bare jeg klarer å nå målet mitt! Du har iallfall hjulpet meg litt på vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 10. mai 2005 #4 Del Skrevet 10. mai 2005 Frokost: Fyll på med masse grønt, tomat, agurk osv. Lunch: Hadde fyllt på med grønt her også, og gjerne variert pålegget i forhold til frokosten. Husk at det er ingen kalorier(omtrent) i grønnsaker. Tomater er sunt og godt og fyller magen godt. Husk også å få i deg litt melk/youghurt(halvliter skumma melk eller 2 0.1% youghurter). Du må også spise et par frukter synes jeg. Ellers er jeg stort sett enig med innlegget over. Lykke til. Tren variert, det går ikke ann å "punkt-slanke". Ved mye trening går forbrenningen opp så hvis du er sulten og "uvel" så må du gjerne spise litt mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 10. mai 2005 #5 Del Skrevet 10. mai 2005 Vil bare si én ting jeg: Den youghurten du vil ha som mellommåltid: La det være en youghurt naturell. De til Tine og Yo'plait er fulle av sukker. FULLE av sukker!! Det grove brødet bør også være grovt á la Ingers rugbrød eller Fedon Lindbergs brød. De såkalt grove du kjøper i vanlig butikk er ikke på langt nær grove nok. Men de er gjerne farget mørke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 10. mai 2005 #6 Del Skrevet 10. mai 2005 Yoplait sin 0.1% er kun tilsatt fruktose og er et bedre valg enn tine sin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest treningsjenta Skrevet 10. mai 2005 #7 Del Skrevet 10. mai 2005 Eller du kan lage magerkesam med fun light oppi. Det smaker som yoghurt og du får i deg masse nyttige proteiner. De yoplaitene er litt "tomme" hva kaloerier angår. Tror det er ca 10 g proteiner per 100 g i magerkesam.... Silje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå