Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som vet om det er skiløyper i Oslo enda? Flytta hit i august og har aldri gått på langrenn her før, så vet ikke om noen løyper. Bor på Sagene så nærmeste løyper blir vel i Nordmarka? Har hørt Sognsvann er et bra sted å starte, men vet ikke om det er nok snø?

Anonymkode: 4eff7...31b

Skrevet

Her får du daglig oppdatering om hvilke løyper som er oppkjørt, fargekodeforklaring nede til høyre.

Sognsvann er et bra sted å starte hvis du liker å gå i kø...

Hvor sprek er du? Det vil si hvor langt tenker du å gå, og kan du gå lange slake motbakker i diagonal?

Hvis du skal gå en forholdsvis kort tur er det fint å ta buss 54 til Brekkekrysset i Maridalen, så går du innover Maridalen derfra. Hvis du skal gå lengre, særlig en dag du har fri (f. eks. lørdag eller søndag) anbefaler jeg å ta T-banelinje 2 til Røa, buss 41 derfra til Sørkedalen.

Du kan gå av på Sørkedalen skole og gå ned til Elveli. Derfra går det en lang slak bakke. På toppen av den er det skiltet til Kikut. Ellers så kan du ta bussen helt til endestasjonen og gå derfra mot Løvlia, det er også en fin tur, men ganske mye oppover.

AnonymBruker
Skrevet

Her

Låkeberget og Skar er vel så fine utgangspunkt som Sognsvann, men bussen går sjeldnere enn banen til Sognsvann.

For en langtur (3 mil), ta toget til Stryken og gå sørover til Skar eller Sognsvann. Du starter noen hundre meter høyere enn du ender opp, og det er mye gåing på vann, så turen er ikke så tung som lengden kanskje skulle tilsi.

Anonymkode: 9904f...af3

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Wiggins skrev:

Her får du daglig oppdatering om hvilke løyper som er oppkjørt, fargekodeforklaring nede til høyre.

Sognsvann er et bra sted å starte hvis du liker å gå i kø...

Hvor sprek er du? Det vil si hvor langt tenker du å gå, og kan du gå lange slake motbakker i diagonal?

Hvis du skal gå en forholdsvis kort tur er det fint å ta buss 54 til Brekkekrysset i Maridalen, så går du innover Maridalen derfra. Hvis du skal gå lengre, særlig en dag du har fri (f. eks. lørdag eller søndag) anbefaler jeg å ta T-banelinje 2 til Røa, buss 41 derfra til Sørkedalen.

Du kan gå av på Sørkedalen skole og gå ned til Elveli. Derfra går det en lang slak bakke. På toppen av den er det skiltet til Kikut. Ellers så kan du ta bussen helt til endestasjonen og gå derfra mot Løvlia, det er også en fin tur, men ganske mye oppover.

Skulle det være en link der?

Jeg pleier å delta på et par skirenn i året. Skal blant annet gå Birken i år. Vil ikke påstå at jeg er kjempesprek, men sprek kan man vel si da. Jeg kan gå lange slake motbakker, men liker selvfølgelig best hvor det er ujevnt terreng, altså både litt oppover og litt nedover. Jeg liker turer alt i fra 8 km til 2 mil, eller lengre.

Er som sagt ikke så kjent i Oslo, så det må ikke være for vanskelig å finne frem. Er dette merkede løyper?

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle det være en link der?

Skal blant annet gå Birken i år.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg glemte linken ja: https://www.skiforeningen.no/marka/kart/

Løypene i Nordmarka er merka så det holder. Det står skilter til alle mulige destinasjoner. Man må bare lære seg hvor de viktigste stuene er, sånn at man kan få et bilde av hvor man er når man f. eks. ser at det står 5 km til Kobberhaughytta på et skilt.

Hvis du vet hvor på kartet Kikut, Kobberhaughytta, Tryvann, Løvlia og Maridalen ligger så kan du ta buss eller t-bane til et utganspunkt og gå i vei.

Hvis du skal gå Birken vil jeg anbefale deg å gå fra innerst i Sørkedalen og mot Løvlia. Da blir det mye oppover på veien til, men det er jo mye oppover de første mila på Birken.

AnonymBruker
Skrevet

I Østmarka har de nettopp kjørt opp Losby/Mariholtet. Litt mindre trangt enn i Nordmarka.

Anonymkode: e33c7...52a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...