Gå til innhold

Kan man kun ha én aksjesparekonto?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har fond hos KLP som jeg nylig flyttet til en aksjesparekonto, men nå ønsker jeg i tillegg å kjøpe fondsandeler hos DNB. Der får jeg beskjed om at jeg må flytte fondet fra KLP til DNB, men DNB tilbyr ikke det KLP-fondet jeg har. Jeg ønsker altså å ha et fond hos KLP og et hos DNB. Er det slik at man kun kan ha én aksjesparekonto om gangen, eller har jeg misforstått noe? 

Anonymkode: 940eb...d5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har fond hos KLP som jeg nylig flyttet til en aksjesparekonto, men nå ønsker jeg i tillegg å kjøpe fondsandeler hos DNB. Der får jeg beskjed om at jeg må flytte fondet fra KLP til DNB, men DNB tilbyr ikke det KLP-fondet jeg har. Jeg ønsker altså å ha et fond hos KLP og et hos DNB. Er det slik at man kun kan ha én aksjesparekonto om gangen, eller har jeg misforstått noe? 

Anonymkode: 940eb...d5e

Det er bare å opprette en aksjesparekonto i hver bank du har, det.

Anonymkode: 18933...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan eventuelt opprette ASK hos SBanken. Der har de både fond fra DNB og KLP (hvis saken er at det er spesifikke fond du ønsker). Om du ønsker flere ASK, er det slik som anonym over sier : du har full mulighet til å åpne ASK i flere banker. Men kun en ASK vil jo gjøre det mer oversiktlig. Om du oppretter hos Sbanken, kan du få overført ASK andelene dine hos KLP til Sbanken skattefritt ut 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...