AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #1 Skrevet 17. desember 2017 Er det noen har har erfaring med å reise rundt i Østerrike med tog? Jeg ønsker å reise fra småsted til småsted rundt i Østerrike, og ønsker litt tips til hvor man bør reise. Ser for meg å starte turen fra München eller fra Wien, siden jeg skal fly fra Oslo. Totalt har jeg fem dager å bruke på turen. Anonymkode: 51222...8e0
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2017 #2 Skrevet 17. desember 2017 https://www.interrail.eu/en/destinations/austria Anonymkode: 267b2...c14
Kjetil E Skrevet 18. desember 2017 #3 Skrevet 18. desember 2017 På 17.12.2017 den 11.55, AnonymBruker skrev: Er det noen har har erfaring med å reise rundt i Østerrike med tog? Jeg ønsker å reise fra småsted til småsted rundt i Østerrike, og ønsker litt tips til hvor man bør reise. Ser for meg å starte turen fra München eller fra Wien, siden jeg skal fly fra Oslo. Totalt har jeg fem dager å bruke på turen. Anonymkode: 51222...8e0 Ser du spør om Østerike, har ingen erfaring med Østerike. Men kan jeg få foreslå at du vurderer Sveits i stedet? Et land som har noen helt sinnsykt fantastiske jernbanestrekninger. Her har du alt fra vanlige sveitsiske "statsbaner" som og går gjennom flott alpenatur. Til noen helt sinnsyke privatdrevne tangstannsbaner som går steder du ikke skulle tro det var mulig å kjøre tog. Her kan du og oppleve verdens bratteste jernbane Pilatusbahn i nærheten av Luzern som på det bratteste har 48% stigning. Du har Jungfrauområdet hvor særlig Wengeralph bahn (WAB)og Jungfraujochbahn skiller seg ut. WAB tar deg enten fra Grindelwald til Kleine Scheidegg eller fra Lautebrunnen via Wengen til Kleine Scheidegg på 2000 meters høyde. Hvis du noen gang har sett utfor fra Wengen på TV så har du sikker lagt merke til at de kjører under en jernbane dette er WAB mellom Wengen og Kleine Scheidegg. Fra Kleine Scheidegg kan du ta Jungfraujochbahn til nesten 3500 meters høyde dette er europas høyeste tog-stasjon. Men obs obs dette er turer som fort kan koste skjorta ut av hvitøyet. Og kanskje de to aller mest berømte jernbanene i Sveits Berninia Express og Glacier Express, fantastiske togturer, google dem så vil du få se bilder som tar pusten fra deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå